Avatar billede ck23 Nybegynder
23. oktober 2008 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm viser forkert farver, hvordan indstiller jeg det

Hej

Jeg har en ret ny og dyr bærbar Toshiba, men jeg har et problem, når jeg laver grafiske ting på den, da farverne på billeder og lign. slet ikke er korrekte i forhold til udprintning.

Jeg bruger meget photoshop, hvor jeg sidder og laver om på farver og lign., og er tilmed igang med en grafisk uddannelse, så jeg har hårdt brug for at skærmen viser de korrekte farver.

Hvordan kan jeg indstille den korrekte og hvad kan det skyldes?

Jeg har prøvet at ligge de billeder jeg har lavet over på mine forældres PC og der vises farverne korrekt, så det er min skærm det er galt med.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. oktober 2008 - 15:00 #1
Bruger du "profiles"... ser farverne VIRKELIGT anderledes ud, eller er det bare en lille smule ?

Jeg kom også engang til, første gang jeg startede photoshop, at vælge profile - det fucker farvene noget op.

Hvordan ser billeder ud i windows imaging ?
Avatar billede ck23 Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:56 #2
Det er ligegyldigt hvilket program jeg åbner billedet i, så er faverne forkert. :-(
Avatar billede ck23 Nybegynder
23. oktober 2008 - 20:58 #3
Farverne ser ikke virkelig anderledes ud, man kan bare ikke se de der detaljer, som hvis man f.eks. har lavet en effekt, som har givet et uventet blå skær. det kan jeg ikke se, og det er lidt upraktisk
Avatar billede ck23 Nybegynder
28. december 2009 - 12:21 #4
ingen løsning