Avatar billede Gambolputty Novice
22. oktober 2008 - 17:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skærmen mister forbindelsen til computeren ved efter opstart

Hej

Min bofælle har lige købt ny computer, som i dag er kommet retur fra sælgeren fordi der skulle sættes nogen flere RAM i.

Når han tænder computeren kan han se al opstartsgrafikken, frem til og med XP-skærmen som loader, lige før man skal vælge brugerkonto.

Efter dette billede mister skærmen forbindelsen til computeren, den søger efter indput og går så i dvale efter et stykke tid.

Hvis computeren startes i fejlsikret tilstand opstår problemet ikke.

Jeg håber at nogen kan hjælpe i aften.
Avatar billede john.doe Nybegynder
22. oktober 2008 - 17:55 #1
defekt driver til grafikkort, afinstaller og genstart pc,
installerer driver igen
Avatar billede Gambolputty Novice
22. oktober 2008 - 18:06 #2
Det lykkedes ham selv at finde ud af det, det var noget med at han åbenbart har to grafikkort i den, og noget som vistnok hedder SLI, eller i hvert fald noget som skulle få de to kort til at kommunikere sammen, var ikke slået til. Så nu virker det igen.