Avatar billede frozzi Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:16 Der er 4 kommentarer

Printknap Makro?

Jeg skal have lavet en ganske simpel knap i Excel som blot skal kunne printe dokumentet ud når man trykker på knappen. Er det så simpelt som at optage en frekvens og linke den til en knap, eller skal man bevæge sig ud i noget makro kode???
Avatar billede be_nice Juniormester
22. oktober 2008 - 14:29 #1
Denne marko kan gøre jobbet for dig:
-----
Sub Print()
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub
-----
Lav en knap og tildel denne makro.
/Be_Nice
Avatar billede frozzi Nybegynder
22. oktober 2008 - 14:54 #2
Takker, den virker upårklageligt... Det næste skridt er så at få knappen som er i sheet 1 til at kunne printe sheet 3 ud, hvordan kommer koden så til at se ud?

Sub Print()
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End Sub
Avatar billede be_nice Juniormester
22. oktober 2008 - 16:01 #3
Jeg har lagt et svar på dit nye spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/849947
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
23. oktober 2008 - 17:36 #4
Husk at lukke spørgsmålet - og tak for point :o)
/Be_Nice