Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved kørsel af websted

Jeg er ved at udvikle et asp.net website, jeg har lavet en "under konstruktion" side, men når jeg publisher den via VS2008 og kører den (kører default.aspx med IE) viser den denne fejl:

http://img231.imagevenue.com/img.php?image=74734_error_122_404lo.JPG

Når jeg lægger siden op på ftp serveren (Surftown.dk) så siger den også bare at siden ikke kan vises pga en fejl på serveren. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2008 - 10:03 #1
På billedet kører du ikke .aspx siden gennem en webserver - det skal man jo.
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. oktober 2008 - 10:25 #2
Som erikjacobsen antyder, så er det ikke muligt at vise en aspx side direkte i en browser, da en aspx side ikke er html. Siden skal først fortolkes af en webserver, som generer html ud fra indholdet af aspx siden.

Når du uploader til et webhotel skal du være sikker på at det er en Windows server, som understøtter asp.net, der bliver brugt. Tager du eksempeltvis STARTER pakken fra surftown, så kan du kun vælge en linux server, og denne kan ikke køre asp.net.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 11:14 #3
Jeg har Advanced Windows på surftown så det burde virke
Avatar billede aaberg Nybegynder
21. oktober 2008 - 11:47 #4
Hvis du under opprettelse af web hotellet har valgt en Windows Server, så burde det at virke. Så bliver du nok nød til at tage kontakt med surftown. Jeg har en gang prøvet at et webhotel ikke virkede, fordi der var en opsætningsfejl i IIS'en på serveren (Dette var dog ikke surftown).
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2008 - 08:55 #5
Det er løst. Det skyldtes at jeg skulle vælge .net version på surftown og at min masterpage lå forkert, samt lidt config rettelser

Smid et svar hvis nogle vil have point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. oktober 2008 - 09:25 #6
Ingen point til mig, tak. Måske vi havde fundet ud af det hvis du have fortalt hvad fejlen var på webserveren, og ikke bare "pga en fejl"
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. oktober 2008 - 09:32 #7
:-)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2008 - 12:45 #8
jeg kunne ikke se fejlen på webserveren da jeg ikke kunne finde ud af at få det vist via config filen :/ så vile prøve at køre sitet på egen maskine uden om VS. Men det krævede åbenbart en IIS.

Tak for hjælpen.