Avatar billede soren1004 Nybegynder
19. oktober 2008 - 09:59 Der er 3 kommentarer

ASP Dynamic link optimeret til SEO - hvordan?

Jeg har en "gammel" side programmeret i ASP med links der hedder fx:
http://detrullendegardin.dk/index.asp?RECORD_KEY[page]=id&id[page]=11

Jeg ønsker at søgemaskineoptimere og vil derfor gerne have pænere URL som fx:
http://detrullendegardin.dk/danmarks-flotteste-plissekollektion/

Jeg har brug for lidt hjælp til programmeringen. Helst en eller anden form kode der kan lægges på den eksisterende kode, så jeg ikke skal lave alt om :-)
Avatar billede madx Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:57 #2
Ja, det forstår man jo godt ;-) og mange har da også "døjet" med det, hvilket du kan læse om flere steder her på forum'et.

Se f.eks. nederst her http://www.eksperten.dk/spm/845748

Dvs. at du installerer et ISAPI filter på IIS'en hvorefter du med Regular Expressions kan definere hvilke URL-forespørgsler du ønsker at oversætte.

Således kan rewrite din dynamiske URL til den statisk URL, som du vælger.

Der skal ikke kodes, men filteret skal lægges på din server og du skal kunne håndtere at skrive hvordan expressions skal oversættes.

Mine erfaringer med ISAPI-filteret er gode og det er hurtigt.

Jeg skylder dig måske at nævne, at udfra et rent SEO-synspunkt kan de fleste søgemaskiner godt crawle dynamiske URL'er. Så det er ikke "der endlösnung", men et tiltag, der kan hjælpe lidt - udover alt det andet ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:54 #3
lukketid?