Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
17. oktober 2008 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatere sideregistrering på Google

Hej,
Vi kom uheldigvis til at smide en tekst ind på en forkert side og fandt ikke ud af det, førend Google havde indekseret siden. Vi har nu sat den korrekte tekst ind, men dette er ikke registreret hos Google. Normalt indekseres vores site lynhurtigt - 1-2 dage efter content er lagt på, men nu har denne side været opdateret i over 14 dage og nye sider ER opdateret.

- Kan man på nogen måde informere Google om at opdatere registreringen?

- Tillægsspørgsmål: De sider vi arbejder med her ligger med 3 kliks dybde talt fra forsiden, hvor stort set alt andet content ligger 1 eller 2 klik dybt. Kan det være derfor at opdateringen går langsommere end sædvanligt?

På forhånd tak.
Steen
Avatar billede w13 Novice
17. oktober 2008 - 14:56 #1
Tilmeld dig på Googles Webmastertools (www.google.com/webmastertools).

Der kan du se alle mulige informationer om dit site og ændre på diverse indstillinger for det.

Bl.a. råder de dig til at lave et XML-sitemap, hvis du ikke allerede har det, hvori du definerer prioriteter for de forskellige sider, så du selv bestemmer, hvilke sider der er vigtigst.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. oktober 2008 - 06:56 #2
Vi er tilmeldt på Google Webmastertools, men jeg tror faktisk ikke at der er lavet XML sitemap. Det kigger vi på og antager at det virker. Tak for hjælpen - smid et svar.
Avatar billede w13 Novice
20. oktober 2008 - 09:02 #3
:)
Avatar billede w13 Novice
20. oktober 2008 - 09:03 #4
I kan jo evt. benytte: http://www.xml-sitemaps.com
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. oktober 2008 - 10:13 #5
tak - det kigger jeg på :-)