Avatar billede igor_mortis Nybegynder
16. oktober 2008 - 10:53 Der er 4 kommentarer

Indlæsningsrækkefølge af kode

Jeg har i længere tid funderet over hvordan de forskellige browsere indlæser kode - og om der er i virkeligheden er forskel på indlæsningsrækkefølgen af kode på tværs af browserne.

Jeg har en eller anden ide om, at HTML/CSS kode bliver indæst først og herefter bliver eventuelt JavaScript kode indlæst. Men er det rigtigt? Eller bliver alt læst ind i hierakisk rækkefølge?

Et andet spørgsmål, jeg gerne vil have løst er ift. indlæsning af JavaScript. Hvis man forestiller sig, man inkluderer en JS fil med forskellige funktioner, vil browseren så tygge samtlige funktioner igennem, eller vil den kun hente de funktioner, som bliver kaldt i en given situation?

Håber nogen kan hjælpe, for jeg har søgt på Google uden held.
Avatar billede darrich Novice
16. oktober 2008 - 12:55 #1
På MSDN kan du finde konkret information om Internet Explorer.

http://msdn.microsoft.com/da-dk/library/aa741312(en-us,VS.85).aspx

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowForum.aspx?ForumID=923&SiteID=1
Avatar billede igor_mortis Nybegynder
16. oktober 2008 - 14:23 #2
Hmm... ved ikke om det er mig der er en kegle, men jeg synes ikke rigtigt der er noget der, der fyldestgørende svarer på mit spørgsmål?
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2008 - 21:47 #3
<ole>

Koden indlæses som hovedregel i den rækkefølge, den er skrevet i - og al JavaScript indlæses uanset, hvornår funktionerne kaldes. Dog kan JavaScript filer sættes til 'defer', hvorved de først loades, når 'der er tid'

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2008 - 21:43 #4
?