Avatar billede hlt Juniormester
14. oktober 2008 - 10:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mysql database til brugerstyring

Hej,
Jeg har i nogen tid haft et .net site kørende med lite udgaven af mssql der følger med VWD express udgaven. Nu har jeg så fundet ud af at den har en begrænsning på 4 gb. Og i den forbindelse er jeg begyndt at overveje hvilken database jeg skal bruge istedet for. Ville egentligt gerne bruge MSSQL serveren, men den er jo svinedyr. Og så har jeg tidligere, i forbindelse med udvikling i almindeligt asp, brugt MySQL, som vel egentlig er ganske fin. Men nu er det sådan at jeg har sat bruger styring/login op vedhjælp af de indbyggede funktioner i VWD express. Er der en måde hvorpå man kan overføre denne funktionalitet til MySQL databasen.
Eller skal man over i en helt tredje database?
Avatar billede sherlock Nybegynder
14. oktober 2008 - 11:25 #1
http://www.devart.com/mysqlnet/ har support for ASP.NET 2 providers
Avatar billede hlt Juniormester
14. oktober 2008 - 13:23 #2
hmm, nu har jeg prøvet at installere den, men jeg ved ikke helt om det var det jeg var ude efter. Det jeg gerne villle have var at man kunne overføre hele den funktionalitet med brugerstyring som følger med Visual studio. Den bliver jo automatisk oprettet med en MSSQL database. Og i VWD express er det så en lite udgave med en begrænsning på 4 gb. kan man bare oprette en MySql database med de samme tabeller som er i MSsql udgaven, og så angive i config filen at det er MySQL databasen istedet for MSSql databasen. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg håber du forstår hvad det er jeg mener.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2008 - 02:43 #3
Du kan godt få en membership provider til MySQL. Den skal bare ind i projektet, du skal
oprettet nogle tabeller og du skal have tilrettet web.config.

Ikke så nemt som SQLServer p.g.a. tools supporten, men absolut mulig.
Avatar billede hlt Juniormester
15. oktober 2008 - 09:10 #4
Nu så jeg lige, at der på mit webhotel rent faktisk også er MS sql server. Hvilken version det er ved jeg ikke. Men ville det så sige at, hvis jeg oprettede de samme tabeller og kolonner i en MS sql server database, og satte min connection til at pege på den, så virker det med den samme membership provider?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2008 - 17:29 #5
Hvis dit web hotel har SQLServer, saa boer du kunne bruge den membership provider
ogsaa paa dit web hotel.
Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 12:54 #6
Undskyld jeg ikke lige har fået svaret, men jeg har haft lidt travlt. Jeg må kigge på det på et senere tidspunkt. Smider du et svar Arne v
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 14:00 #7
OK

men sherlock havde jo ogsaa et bud
Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 14:58 #8
Ja, det er rigtigt. Men jeg synes ikke helt, at det var det jeg var ude efter. Derfor synes jeg at du skal have point. Håber ikke det giver nogle sure miner fra sherlock
Avatar billede sherlock Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:30 #9
Jeg bliver ikke så nemt sur :)
Avatar billede hlt Juniormester
28. oktober 2008 - 17:20 #10
Det er jeg glad for at høre ;-) men ellers tak for dit svar.