Avatar billede ofirpeter Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mailserver og webhotel

Hej,
Jeg står foran en udfordring, jeg behøver hjælp til.
I dag har jeg både hjemmeside og mail hosted hos TDC.

Fremover ønsker jeg kun at benytte TDC's mailservice, men web10's webhotel. Jeg har læst mig til at jeg kan ændre DNS og derved få mine mails til at gå igennem TDC og min hjemmeside til at ligge hos web10.

Men hvordan :)

Min muligheder hos web10 ser således ud: http://i38.tinypic.com/155nnyv.gif

Og jeg går ud fra at jeg kan ringe til TDC og få ipadressen. Men hvad skal jeg ændre i?

Mvh.
Peter
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:26 #1
Du skal ændre MX som er den øverste.

Du har sikkert i dit outlook stående en indgående POP3 server, du burde kunne ændre MX til denne, men skal du være 100% sikker så skal du tage fat i TDC.

Men det er i hvert fald MX der styre mail.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:34 #2
Hvad med den der faktisk hedder mail :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:55 #3
Enten kan du rette så IPen passer med TDC´s ellers kan du slette den og skrive hele navnet under MX
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. oktober 2008 - 19:46 #4
Kan vi for oplyst dit domæne? Det er der jo ikke noget farligt i. Du har jo en hjemmeside på domænet :)...

Hvor ligger din dns idag?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
14. oktober 2008 - 16:55 #5
Barcardil du må gerne svare.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. oktober 2008 - 17:12 #6
svar