Avatar billede illbreaker Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mine sessions løber ud før tid!

Hej,

Jeg har på mit website lavet en session.timeout på 30 minutter. Altså skrevet:

session.timeout = 30

Dette står i en include fil der bliver kaldt hver gang brugeren skifter side.

Jeg har to sessions kørende når man logger ind. Af en eller anden grund bliver man dog hele tiden smidt af.. Nogen gange går der 10 minutter andre 5 sekunder. Kan det have noget at gøre med mit webhotel? eller er det mig? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2008 - 14:39 #1
når du kører på et webhotel deler du ressourcer med mange andre - jo billigere webhotel jo flere brugere som regel. Dette betyder at du er afhængig af hvad andre måtte lave af fejl der enten overbelaster eller nedlægger serveren.

Du kan ikke gøre så vanvittig meget ved det - et forsøg kunne være at lokke webhotellet til at give dig din egen pool hvilket betyder at du stort set kun er afhængig af din egen kode.
Avatar billede sth Novice
19. oktober 2008 - 20:40 #2
jeg har selv haft samme problem, og eneste måde jeg kunne løse det var ved at lave nogle cookies og så kalde dem hvis min  session var tom.

altså noget i stil med ( ikke testet)

If isEmpty(Session("user_id")) Then
Session("user_id")=request.cookies("user_id")
else
end if
Avatar billede illbreaker Nybegynder
20. oktober 2008 - 17:40 #3
Ja det har jeg også været nød til at gøre. Har skrevet til mit webhotel, som bare siger de godt er klar over problemet, og teknikerne arbejder på det. Er dog underligt at det nu har taget dem over tre måneder :-)

Tak for svaret!