Avatar billede pedefoxtrot Nybegynder
09. oktober 2008 - 16:34 Der er 2 kommentarer

D-link trådløs router på Cybercity router

Hej,

Jeg har netop købt en d-link trådløs router, der skal fungere sammen med min cybercity router. d-link-routeren skal sådan set bare fungere som et access-point, og jeg har derfor været inde og deaktivere DHCP på den. Så langt, så godt. Når jeg har gjort det, virker min trådløse forbindelse, men problemet kommer så, når jeg vil tilbage ind på d-link'en for at sætte sikkerheden op. Ip-adressen virker nemlig ikke længere, og derfor kører jeg så med et ikke-sikkert netværk. Jeg har så omvendt prøvet at sætte sikkerheden før jeg deaktivere DHCP, men så virker forbindelsen ikke. Mit spørgsmål er derfor: Hvordan kommer jeg ind på d-link-routeren efter jeg har deaktiveret DHCP på den?

Vh Peter
Avatar billede pedefoxtrot Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:45 #1
Nå, så fandt jeg alligevel ud af det selv. Den skulle have en ny ip-adresse i forlængelse af min cc-router og så skulle der rodes med nogle kanalindstillinger. Men hold kæft, hvor er det vildt at det skal være så besværligt, at sætte et trådløst netværk op.
Avatar billede diheor Nybegynder
21. oktober 2008 - 13:45 #2
Ja, har selv problemet med en Linksys WRT54 router, som jeg også har sat i forlængelse af en CC router. Det spiller sådan set fint, bortset fra, at jeg ikke kan få adgang til Linksys uden at resette den og starte helt forfra med indstillingerne. Problemet er her også, at IP-adressen ændres. Det er ikke helt enkelt. En lille detalje er det også, at der ikke står et ord i Linksys manualen om, hvordan den bruges som Access-point. Her var nettet og Eksperten en stor hjælp for mig.