Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 14:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betydningen af meta-tagget "robots"

Hvad er betydningen af følgende meta-tag i head-sektionen i et html-dokument:

<meta name="robots" content="index, follow" />

Hvor vigtigt er dette på i forhold til især søgemaskiner?

  // Steeven
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 15:00 #1
betyder at siden må indekseres og alle links må følges.

... men det er helt og aldeles op til søgemaskinerne selv om de vil følge de regler du sætter op.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 15:13 #2
Så det gør ingen forskel på Googles indeksering og PageRank til ens sider, om man husker dette meta-tag?

  // Steeven
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 15:24 #3
det tæller næppe som et plus at huske det, om google respektere et nofollow eller noindex tør jeg dog ikke sige. hvad angår pagerank tæller også nogle andre kriterier men den ville jeg heller ikke lægge så meget vægt på igen - mere på placeringen af ens vigtigste søgeord.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 15:43 #4
OK.

Det var rart med et hurtigt svar. Tak for det.

De eneste egentligt vigtige meta-tags er så:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="description" content=" ... " />
<meta name="keywords" content=" ... " />
Har jeg ret?

  // Steeven
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 16:28 #5
det kommer nok lidt an på hvad man resultatmæssigt forventer - keywords og description giver ikke automatisk en topplacering, men det er en (lille) del af en meget stor mængde i hvert fald så længe det bruges rigtigt.