Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. oktober 2008 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Meta title, Description, Keywords - hvad er fup & havd er fakta

Hejsa

Jeg skal til at lægge en ny hjemmeside op, og da jeg gerne vil at den kommer til at lægge på side 1 (eller så tæt så mulig;)på Goggles søgemaskine.

Vil jeg gerne høre hvordan det ser ud med Meta title, Description, Keywords - hvad er fup & havd er fakta.

Nogle siger at description ikke må være længere end 200 ord?
Nogle mener at man ikke må sætte mere end 5 keywords ind?

Er der nogen der kan hjælpe mig, så jeg gør det rigtige?!

På forhånd tak
Avatar billede madx Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:10 #1
meta description - kun 15-20 ord
meta keyword - 3-5
title - 1-5 ord (vist nok maks 160 karakterer)
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:33 #2
Hvad gør man når et hovedord som eks.: Tai Chi, kan staves på rigtig mange forskellige måder? Jeg vil jo gerne fange alle som har samme interesse, men bare staver det på en anden måde.

Hvad gør jeg her keyword mæssigt?
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2008 - 17:54 #3
du "fanger" ikke stavefejl ved at skrive dem i meta - du risikerer derimod straf hvis der indgår indhold deri som ikke fremgår på siden.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:26 #4
Så det vil sige, hvis jeg gennemgående har skrevet Tai Chi(stavet sådan her), så er det også det jeg skal bruge i metatag? På de sider hvor jeg i teksten har stavet det på en anden måde, kan jeg godt skrive det på 2 forskellige måder i metatag (eks.: tai chi, taiji,)

Mit "problem" er jo, at folk mener det samme om de skriver tai chi, taiji, thai chi... kære barn har samme navn. Findes der en løsning på det? Eller er søgemaskinerne intelligente nok til selv at vide, at der menes det samme?

vores side dukker så ikke op, hvis de ikke staver det på "vores måde"?
Avatar billede keysersoze Guru
01. oktober 2008 - 18:33 #5
Hvis ordene ikke indgår på jeres side må i enten få dem til at indgå eller købe jer til dem dem som en annonce.
Avatar billede madx Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:46 #6
Du skriver din tekst, som den skal skrives. Google hjælper lidt fordi den foreslår alternative søgninger til folk der skriver forkert.

Du kan hjælpe dig selv ved nederst at skrive:

Andre emneord for denne tekst: tai chi, taiji, osv.

Iøvrigt tak for points...
Avatar billede bonaparte Nybegynder
01. oktober 2008 - 20:23 #7
Det var så lidt:)

Mener du bogstaveligt at jeg i bunden på mine websites skal skrive:

Andre emneord for denne tekst: tai chi, taiji, thai chi?

Er det ikke lidt "snyd";)
Avatar billede madx Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:49 #8
Hvorfor er det snyd? Hvis folk ikke kan stave - og det er der, undskyld mig, mange der ikke kan eller gør rigtigt og dine ord/stavninger matcher det brugerne forventer - hvor er snyderiet så henne?

Der er et match i relevans. Bruger søger og du har informationen. Længere er den vel ikke ;-)