Avatar billede thlund Nybegynder
01. oktober 2008 - 12:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbne pdf dokument i ekstern viewer

Jeg prøver at åbne et eksisterende pdf dokument fra vb.net. Jeg har lavet en applikation til beregning af min kundes produkter som han så vil uddele på messer etc. Derfor skal denne metode være noget nær universel gyldig, pånær dog hvis der ikke er installeret en viewer. Men jeg ved jo ikke hvilken der er installeret.

Jeg prøvede umiddelbart shell(docname) men den siger at den ikke kan finde dokumentet. Filnavnet er ok, er tjekket med system.io.file.exist. Hvis jeg bruger window's egen "kør" med filnavnet så kører det bare.

Hvad går galt ?
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:31 #1
Der er flere forskellige måder at gøre det på. Jeg vil anbefale Process.Start(FileNameGoesHere). Det vil åbne filen i det program som operativsystemet af .pdf extension registreret hos.

Ex:
Dim externPDF as Process = Process.Start("D:\myinformationdocument.pdf")
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:36 #2
Shell er for øvrigt en legacy VB function, og den er kun inkluderet for bagud compatibility. Det anbefales derfor at du bruger Process klassen i steden for.
Avatar billede thlund Nybegynder
02. oktober 2008 - 10:38 #3
Excellent !!

Virkede fint - tak

Send lige et svar
Avatar billede qua Nybegynder
02. oktober 2008 - 11:10 #4
You're welcome