Avatar billede mti-1 Nybegynder
30. september 2008 - 21:41 Der er 9 kommentarer

Skærm driver LITEON

Hej, min datter har fumlet lidt rundt med familiecomputeren, så jeg har re-installeret xp. Det er gået godt næsten hele vejen rundt, men jeg mangler at få lyd. Jeg har en LITEON skærm med indbyggede højttalere, men i lydindstillinger kan jeg ikke se nogle højttalere installeret. Jeg har mistanke om at xp ikke kender skærmen korrekt, og at jeg derfor mangler en driver..har nogen en ide til hvordan jeg kommer videre..? mvh. Martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2008 - 22:07 #1
Lyden og driveren til lyden skal være til lydkortet og ikke til skærmen eller højtalerne i skærmen!

Kan du se et lydkort?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 07:10 #2
Du skal i enhedshåntering og se om der er gule spørgsmålstegn, er der det så er det sikkert dit lydkort, klik på + og H klik på det gule? og opdater.
Du kommer ind ved at klikke på start, H klik på denne computer, så egenskaber, hardware, enhedshåntering.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 07:13 #3
Har du ikke en driver liggende på en skive eller på andet medie så må du finde ud af hvad lydkortet hedder, så vi kan finde en driver.
Avatar billede mti-1 Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:36 #4
Du har ret, der er i enhedshåndtering gult spg ved lydkortet ( det står som multimedielydkort). Når jeg højreklikker og installerer driveren, kan Windows ikke finde den. Jeg har ikke en skive med driveren liggende..hvordan finder jeg ud af hvad lydkortet hedder ? Mvh. Martin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2008 - 21:51 #5
hvad er det for en PC? en hjemmebygget eller en færdig købt? fabrikat og model!
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 06:39 #6
Er det indbygget i bundkortet eller er det et løst lydkort? er det indbygget så kan du se i den manual der fulgte med computeren, der må det stå, er det et løst kort så kan du lige afmontere det og se hvad der står på det, eller du kan gå i start, kør, skriv msinfo32 og ok så kan du finde ud af hvad dit bundkort hedder, og måske også lydkortet, klik på + ved komponenter, lydenheder, så kan det være at der står noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 06:44 #7
mti-1 du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, nu kan du markere dit navn og klikke afvis, når du har fået noget brugbart, så kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og har de lagt et svar markere du navnet og klikker på accepter, så er der givet point og spørgsmålet er lukket.
PS. bare en oplysning.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 08:56 #8
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 10:06 #9
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere / point givere.