Avatar billede bas Forsker
26. september 2008 - 11:31 Der er 1 løsning

Alternativ til FileMaker

På min arbejdsplads bruger vi FileMaker Pro 9.
Vi kører de fleste af vores programmer, herunder Fielmaker via
Citrix - altså hvor programmerne afvikles fra
en server.

Jeg har et ambivalent forhold til FielMaker - jeg kan godt se,
at det er smart, at man forholdsvist hurtigt kan oprette
databaser, interfaces / layouts, kort osv., men jeg synes
det virker noget skrøbeligt eller hvad skal man sige.

Det sker ofte, at layoutet går i smadder - noget af baggrunden
mangler, knapper har flyttet sig osv.
Næste gang man åbner programmet, kan det være fint igen.

Jeg har ikke selv udviklet ret meget i FileMaker, så jeg ved ikke
så meget om, hvordan tingene hænger sammen "omme bagved".

Jeg ved så heller ikke, om det har noget at sige, at vi netop
kører via Citrix og ikke lokalt.

Jeg er bare lidt nysgerrig efter at vide, om der måske finde nogle
bedre alternativer?

Der er ikke tale om, at jeg eller mine kolleger skal ud at investere
i et nyt program. Jeg er bare nysgerrig som privatperson.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre lidt om folks holdninger til
FileMaker vs. alternativer. Er FileMaker et ok program, eller findes
der bedre alternativer?

På forhånd tak.

Mvh. bas
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:23 #1
svar