Avatar billede per2edb Praktikant
24. september 2008 - 15:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Google indexserer den gamle udgåede web

Jeg havde en WEB lavet i frontpage. Den er nu erstatted af en ny med samme navn men lavet i expression web. Før var det asp filer. Nu er det aspx filer. jeg kan se Google høvler uundt i de gamle selv om alt er gjort for at styre om bl.a vi sitemap.
Hvad gør man? kan man skrive til google?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2008 - 15:55 #1
enten vente på at google får om-indexeret - det skal nok komme med tiden - eller endnu bedre lave 301 redirects fra de gamle sider til de nye.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. september 2008 - 16:00 #2
Hej og tak for svaret. 1000 kr spørgsmålet er nu - hvordan laver man 301 redirects?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2008 - 16:15 #3
Response.Status = "301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location", "[ny url]"

Men det kræver at du lægger det op som var det de gamle asp-filer - eller evt hvis du har muligt for at samle det hele i en 404 side hvis du har adgang til det.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. september 2008 - 16:31 #4
Desværre skriver du inforstået jeg er superexpert-det er jeg ikke
Hvor placeres de 2 linier? Ny url - jamen der er den samme url - hvad så?

Jeg ved ikke hvad 404 er!

Jeg har fundet dette:
ASP.NET
<script runat=”server”>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
Response.Status = “301 Moved Permanently”;
Response.AddHeader “Location”,http://www.nye-domæne.dk;
}
</script>

Kan det bruges - og hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2008 - 17:48 #5
hvis du har haft en fil der hed "profil.asp" og den nu hedder profil.aspx opretter du - igen - en asp-fil der hedder "profil.asp" og i den skriver du

<%
Response.Status = "301 Moved Permanently"
Response.AddHeader “Location”, "profil.aspx"
%>

Det kan formentlig godt løses i ren .net - men har du ikke overvældende med filer er dette nok det letteste.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. september 2008 - 18:23 #6
Hej Igen
Så tror jeg jeg forstår det. Hvorlænge skal statement ligge. Kun lige køres eller indtil google ser det om måske 3 mdr. jeg vil gerne have asp ud igen hurtigst muligt.
Avatar billede per2edb Praktikant
24. september 2008 - 18:37 #7
Jeg har nu et spørgsmål mere. Da jeg skal tilabe til de gamle asp filer så er der nogle sider der ikke benyttes på den nye web. Kan de evt slættes med lignende komandoer?
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2008 - 17:57 #8
de vil automatisk forsvinde fra indekset efter lidt tid - google får en 404 status hvilket betyder den ikke findes mere.
Avatar billede per2edb Praktikant
25. september 2008 - 18:16 #9
Tak for svaret. Hvordan med:
Da jeg skal tilbage til de gamle asp filer så er der nogle sider der ikke benyttes på den nye web. Kan de evt slættes med lignende komandoer?
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2008 - 19:13 #10
ikke forstået?
Avatar billede per2edb Praktikant
25. september 2008 - 19:39 #11
Jeg har jo fået fra frontpage til expression web. Altså fra asp til aspx filer.
Dette er sket på samme domæne. Google høvler videre på de gamle asp filer.
Det vil jeg prøve at ændre med:
<%
Response.Status = "301 Moved Permanently"
Response.AddHeader “Location”, "profil.aspx"
%>
Samtidig med jeg gik fra asp til aspx filer var der sider jeg udelod. Dem ser google stadig. Kan de slættes så google ikke ser dem.
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2008 - 19:50 #12
ikke ud over det jeg allerede har skrevet - lade google selv finde ud af at de ikke længere findes da google jo modtager en fejl 404 når den søger efter filer der ikke findes.

du kan selvfølgelig gøre det samme med som de øvrige filer - altså en 301 til fx forsiden - men om det kan have en skadelig indvirkning tør jeg ikke sige.
Avatar billede per2edb Praktikant
25. september 2008 - 20:13 #13
Tak for hjælpen