Avatar billede ch007 Nybegynder
23. september 2008 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lav alle billederne i en mappe mindre

Hej.

Jeg er ved at lave et cms til min familie hvor vi kan have vores private foto-familie-album.

Jeg har fundet et multi-upload-script, problemet er blot at når min familie uploader billeder der fylder 3-4 MB, tager det jo lang tid at uploade 100 billeder...

På vores hjemmeside har jeg et script hvor jeg laver alle billederne mindre til et thumnail. Kan dette ikke virke på en lokal computer?

Det optimale kunne være at man vælger mappe fra en asp side, så laver den selv billederne mindre og man sendes videre til den side hvor multi-uploadet er.

En anden mulighed er at man downloader den side der kan lave multi-re-size.

Er der nogen der kan hjælpe??
Avatar billede keysersoze Guru
23. september 2008 - 21:20 #1
Det kan i hvert fald ikke ske før upload - der findes ikke noget klient-kode der kan manipulere på den måde (og heldigvis da, det kunne jo udnyttes i katastrofal grad), det er kun serverside kode, altså fx asp, der kan klare den opgave.

Du kan sagtens få asp til at køre på en lokal computer - det kræver bare IIS installeret og så det komponent der resizer billedet... alt i alt langt fra nogen let løsning.

Den bedste løsning vil nok være et gratis billedbehandlingsprogram som fx Paint.net så man resizer manuelt eller fx photoshop hvor man evt kunne optage det som en handling der bare kunne afspilles.
Avatar billede ch007 Nybegynder
23. september 2008 - 23:48 #2
Okay :(
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2008 - 07:18 #3
tak for hjælpen?
Avatar billede snowball Novice
26. september 2008 - 11:00 #4
ch007: Forklar venligst hvorfor du selv tager pointene her når du har fået besvaret dit spørgsmål?

Hvis det er fordi "keysersoze" lavede hans indlæg som en kommentar, så er det absolut ikke en gyldig årsag. I så fald beder man blot personen om at lave et indlæg som et svar.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Med mindre du har en meget god forklaring, så bedes du venligt oprette et nyt spørgmål så "keysersoze" kan få sine point, tak.

Snowball / Admin
Avatar billede ch007 Nybegynder
26. september 2008 - 22:15 #5
Det beklager jeg da meget. Jeg kender vist ikke regnerne herinde... Jeg troede bare ikke at jeg fik en løsning. Men løsningen er  selvfølgelig at det kan man ikke.......
Avatar billede ch007 Nybegynder
26. september 2008 - 22:16 #6