Avatar billede kongfjong Nybegynder
23. september 2008 - 00:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

phpPgAdmin problemer

Hej, har installeret postGre db'en samt phpPgAdmin for den letteste administration, da jeg er vant til phpMyAdmin til MySql:)

Nu er mit problem så, at jeg får følgende besked, når jeg vil bruge phpPgAdmin:

"Du har ikke ikke indlagt korrekt databaseunderstøttelse i din PHP-installation."

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så skulle det være fordi den extension ikke er sat korrekt op i php.ini, men jeg har følgende linje:

extension=php_pgsql.dll

Altså har jeg fjernet semikolon foran linjen, da jeg installerede php, så det kan ikke være det der er galt...

Jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig:)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 09:43 #1
check om php_pgsql.dll har nogle Pg DLL'er den skal bruge med et tool
som dependencywalker.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
23. september 2008 - 10:32 #2
Okay, det forstod jeg ikke alverden af:) Hvordan ser jeg hvilke pg dll'er den skal bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 22:23 #3
det var jo det som dependencywalker skulle fortaelle dig !
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. september 2008 - 05:59 #4
Argh jeg læste det helt skævt, sorry:)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. september 2008 - 06:00 #5
Men tak for hjælpen, har bare installeret to servere på min comp, så kan jeg køre både postgreSQL og MySQL :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 21:21 #6
Det er saamaend ikke saa ualmindeligt.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. september 2008 - 21:36 #7
Du må gerne ligge svar hvis du lyster;)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2008 - 21:38 #8
gerne

men har du fundet ud af om der faktisk mangeled een DLL ?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
24. september 2008 - 21:52 #9
Nej har aldrig undersøgt det, men du har givet mig endnu et værktøj, det kan altid bruges :)
Avatar billede peter_hoegstedt Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:29 #10
Det er langt simplere: Du skal have fat i config.inc.php igen. Iden fil er der to indgange mere du skal sætte:
    $conf['servers'][0]['pg_dump_path'] = 'D:/postgresql';
    $conf['servers'][0]['pg_dumpall_path'] = 'D:/postgresql';
Her har jeg sat det til 'D:/postgresql' men dér har du nok noget andet. Det er skal stå er stien til det bibliotek hvor postgresql opbevarer sine data (det ligger som default under installationsbiblioteket for postgresql under C:/Program files men jeg ville gerne have det væk fra C-drevet.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2010 - 19:25 #11
Forkert tråd??