Avatar billede j_purup Nybegynder
20. september 2008 - 10:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærm flimre i grønne og gule farver

Hej

Den anden dag begyndte min skærm på min bærbar pludselig at flimre i grønne og gule farver, så meget at man ikke kunne arbejde med computeren. Jeg genstartede maskinen og problemet var væk.

Nu er det lige sket igen hvorfor noget må være galt. Hvad kan det være? Begge gange er problemet opstået efter at computeren har været tændt et stykke tid. Er det skærmen, grafikkort eller noget andet.

Mvh Jesper
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. september 2008 - 10:42 #1
grafikkort tror jeg mest på, hvor gammel er maskinen? er der stadigvæk garanti?
prøv opdatering af grafikkort. undersøg om der evt er lignende tilfælde på nettet
med den computer. bliver maskinen varm når det opstår?
Avatar billede j_purup Nybegynder
20. september 2008 - 11:03 #2
Maskinen bliver ikke varm. Den er 2 år og 2 måneder. Så ikke mere garanti øv.
Avatar billede j_purup Nybegynder
20. september 2008 - 11:03 #3
Maskinen er en ASUS A6JC mener jeg.
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. september 2008 - 19:11 #4
kan du sætte den til en anden skærm for at hvilken en af tingene der er noget galt med.
jeg kan ikke se nogen fejl på nettet. har du prøvet opdatering af grafikkort.??
Avatar billede j_purup Nybegynder
20. september 2008 - 21:17 #5
Jeg har opdateret grafikkortet i dag, så må vi se hvad der sker.
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. september 2008 - 09:36 #6
hvordan går det?
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. september 2008 - 12:19 #7
er der noget nyt ellers må du afsluttes spørgsmålet.
svar vedlægges
Avatar billede j_purup Nybegynder
29. september 2008 - 15:00 #8
Problemet er ikke blevet løst. Så der er vel ikke noget nyt at sige. Jeg har snakket med andre der ved lidt om computere og de fleste mener at det er skærmen der er ved at stå af.
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. september 2008 - 15:57 #9
held og lykke med den formodede løsning. jeg hopper fra.
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:05 #10
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:21 #11
mange tak for point
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 22:01 #12
Har det samme problem, vil jeg tro. Opstod pludseligt en dag efter jeg havde installeret nye windows opdateringer. Jeg skal genstarte min computer et par gange før det går væk, men det kan snildt tage en time. Har ingen virus - den er blevet tjekket igennem med tonsvis af anti-virus programmer i fejlsikret tilstand.
Hvad er dog foruroliger mig er, at jeg kunne tage et billede af det, med print screen. Tjek billedet og se om vi har det samme problem:
http://img504.imageshack.us/img504/4319/unavngivetdp7.png
Avatar billede j_purup Nybegynder
09. november 2008 - 10:57 #13
Ja det kunne godt minde lidt om mit problem. Jeg tror dog jeg har fundet ud af hvad problemet er med min pc. Det er en hardware fejl, fordi når skærmen begynder at flimre skal jeg bare slå bag på den indtil det forsvinder igen. Derfor er det nok bare et spørgsmål om tid før skærmen stå af. Jeg ved ikke hvad det vil koste at få ordnet sådan noget, men sikkert ikke billigt.