Avatar billede kajor Nybegynder
19. september 2008 - 22:29 Der er 7 kommentarer

Argh! Glemte at slette gamle drivere!

Hej alle sammen

Mit gamle grafik kort på 4 år sluttede sin levetid for få dage siden. Jeg har så købt et nyt grafik kort og satte det i computeren. Computeren startede og skærmen tændte, super det hele virkede!

Da windows var startet op satte jeg den cd i som fulgte med det nye grafik kort med drivere og Installerede driverene, i slutningen af installationen skulle computeren genstartes og det sagde jeg så ja til. Computeren genstartede men skærmen forblev slukket! Jeg ventede et stykke tid men skærmen forblev slukket!

Jeg slukkede computeren og prøvede så at tænde igen, men skærmen starter ikke op. Computeren starter og kører, intet problem der!

Jeg glemte helt at slette de gamle grafik drivere på computeren og jeg er sikker på at det er her problemet ligger!

Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre da ikke starter op! Please jeg håber en kan hjælpe mig, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2008 - 22:36 #1
Tryk F8 når din computer er ved at boote, lige før den skal til at indlæse windows. Så får du en bootmenu, vælg "Safe mode", afinstallér begge drivere, reboot, installer den nye driver, reboot :)
Avatar billede kajor Nybegynder
19. september 2008 - 22:58 #2
Hej coderdk

Tak for dit hurtige svar.

Jeg har forsøgt at trykke på F8 men som sagt starter skærmen slet ikke op når jeg tænder computeren og intet sker når jeg trykker på F8 under opstart. Ville det kunne hjælpe at resete bios?
Avatar billede kajor Nybegynder
19. september 2008 - 23:36 #3
Hej coderdk

Det hjalp at tage CMOS bat. ud og i igen, nu har jeg bare problemet at det har jeg aldrig prøvet før og jeg får nu følgende muligheder når computeren tændes:

Press F11 for Boot Menu
Press F2 to run Setup
Press F1 to load default values and continue

Hvad skal jeg gøre, har du erfaring på det område?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2008 - 23:37 #4
Det lyder meget underligt. Prøv at tag kortet ind og ud igen, for at være sikker på, at det sidder som det skal... Er det en LCD-skærm? Har du en CRT du kan sætte til? Ser det ud til at maskinen starter op og loader windows (mao kører disken)?
Avatar billede coderdk Praktikant
19. september 2008 - 23:39 #5
Den har mistet opsætningen nu, men prøv bare at loade default values - du kan altid ændre dine bios-indstillinger...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 09:33 #6
Se om der skulle være en Bios opdatering til dit board evt.

kan være det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2009 - 16:38 #7
ok