Avatar billede michaelrar Seniormester
19. september 2008 - 08:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link direkte til underside - rammer mangler

Hej
Vi har en hjemmeside www.hulmur.dk lavet med rammer, hvor vi ønsker at guide en række kunder direkte ind på en underside eks. www.hulmur.dk/materialer.htm, men vil stadig gerne have, at de får hovedrammen vist.
Hvordan gøres dette ?
Har FP2002 sp3
19. september 2008 - 08:42 #1
Omdøb materialer.htm til materialer-tekst.htm
Opret en kopi af index.htm, og udskift rammedefinitionen med nedenstående. Gem filen under navnet materialer.htm
Herefter virker ovenstående link, som ønsket.

<frameset rows="87,*">
  <noframes>
  <body background="_themes/clearday/cdbkgnd.jpg" bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" link="#0033CC" vlink="#6699FF" alink="#00CC33"><!--mstheme--><font face="Verdana, Arial, Helvetica"><p>Hulmursisolering samt anden bygningsisolering
  udføres. Gratis og uforpligtende opmåling og tilbud.</p>

  <!--mstheme--></font></body>
  </noframes>
  <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold" src="Overskrift.htm">
  <frameset cols="188,*">
    <frame name="indhold" target="hovedramme" src="Navigation.htm" marginwidth="6" marginheight="16" scrolling="no">
    <frame name="hovedramme" src="materialer-tekst.htm" target="_self" marginwidth="12" marginheight="16" scrolling="auto">
  </frameset>
Avatar billede michaelrar Seniormester
19. september 2008 - 09:17 #2
Hej Erik
Virker perfekt.
Har dog ikke skiftet rammedefinitionen ud. Hvad skulle det gøre ? (er lidt novice i FP).
Smid lige et svar
Ps. siden jeg skulle bruge det på hedder www.hulmur.dk/laeso.htm
19. september 2008 - 09:35 #3
Hvis du vil have mulighed for at starte med forskelligt indhold i hovedrammen, er den enkleste måde at arbejde med forskellige rammedefinitioner.
Avatar billede michaelrar Seniormester
19. september 2008 - 10:00 #4
Har lige opdaget, at de rettelser jeg laver på undersiden også slår igennem på min indexside, dvs. jeg har mistet al den oprindelige tekst på hovedsiden!. Hvad er der lige gået galt der ?
19. september 2008 - 10:14 #5
Du bruger det samme indhold i hovedrammen. Det skal ændres til forskellige filer.
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2008 - 10:25 #6
det virker som lidt af en hovsa-løsning du er ude i - det optimale vil selvfølgelig være helt at undgå frames, det giver en masse fordele både hvad angår brugervenlighed samt søgemaskinoptimering og der er ingen ulemper, men kan det ikke lade sig gøre så kig på denne tutorial i stedet; http://echoecho.com/dk/jsframes.htm
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2008 - 15:29 #7
<ole>

- og så har frames ikke været en del af de officielle webstandarder de sidste 8-9 år  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede lopsarong Nybegynder
30. marts 2011 - 08:58 #8
Hi there newbie here I found this link..I guess it really helps you to solve anybody's problem when it comes to Home Improvement I hope you like it..http://www.danisol.dk

PS..This is an additional info..http://www.danisol.dk/hulmursisolering_hulmursisolering.php...It's relevant..:D