Avatar billede opson Novice
18. september 2008 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dualview-nvidia-video men ikke billeder!

Hej eksperter!!!

Håber at i kan hjælpe jeg har et monitor setup med en 19" LG og en 32" Philips, på et nvidia 7300SE, som kører dualview, dette køre rigtigt godt og jeg har 2 uafhængige skriveborde, og jeg har aktiveret spejling af fuldskærmsvideo, dette bevirker at når jeg afspille et klip i mediaplayer, så vises klippet automatisk i fulskærm på tv'et.

Mit problem er nu at jeg troede da jeg skulle vise familien billeder fra barnedåben, at jeg bare kunne "afspille" dem i mediaplayer, men det viser sig at det kun er video der vises i fulskærm på tv'et, men billeder viser den kun i afspilnings ruden!

Er der nogen som ved noget om en indstilling, der kan afhjælpe dette, eller måske kender en afspiller der kan tage både billeder og video, er brugervenlig og samtidig er kompatible med nvidias dualview??

På forhånd tak
Avatar billede c-holst Novice
19. september 2008 - 07:16 #1
når du siger afspille tænker du så ikke blot på at køre dem som et diasshow. hertil er windows egen billedfremviser udemærket. åben et billede fra mappen og lige under billedet kan du så trykke på kør dias.
Det virker hos mig, dog i en cloneopsætning, hvilket jeg foretrækker frem for dualview. men det er jo smag og behag. tror også det vil virke med dualview. ellers kan du prøve at trække dem over på nr 2 skærm
Avatar billede opson Novice
19. september 2008 - 15:29 #2
jo det kan man godt sige, afspille er nok ikke det helt rette ordvalg! jeg synes også windows billedfremviser er ganske fortrinelig, men dette virker heller ikke efter hensigten i dualview, problemet med kloning er at jeg ikke kan køre 2 forskellige opløsninger så, og syns egentligt det er en meget genial ting med dualview, når man skal fremvise billeder, eller video for familien, hvis ellers det virkede med billeder!!!
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2008 - 19:55 #3
hvad sker der hvis du inde i driveren bytter om på de to skærme, så dit tv bliver din primære skærm og din monitor din sekundære. Så burde det køre for dig

så skal du nok lige deaktivere det der spejling af...

-----------------------------------------------
måske skal du lige se hvad dette lækre program kan gøre for dig.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/
-----------------------------------------------
Avatar billede opson Novice
22. september 2008 - 22:15 #4
Det blir jo noget rod!!! så kommer min login skærm og start linie på tv'et...

nej det køre som det skal, lige bortset fra det med at det kun er video, og ikke bildeder der vises på tv, så tænkte mere på en indstilling i mediaplayer, eller en player som er lige så fornuftig som mediaplayer 11, og kan afspille video og billeder, samtidig med at den er kompatiebel med dualview.
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 19:48 #5
Jeg bliver vist lige nødt til at sætte mit system til igen, og prøve at rette det til som du vil have det. Jeg kan dog ikke lige love hvornår det bliver da det er pillet fra for tiden. Jeg lader høre fra mig, og ind til da kan du jo klare dig med de muligheder der ligger lige for.

De funktioner er i øvrigt hurtige at få fat i via nviewfunktionen i systray
Avatar billede opson Novice
23. september 2008 - 22:09 #6
Ja jeg kan jo sagtens bruge det som det er, men nu er jeg den type der godt kan lide at ting bare "spiller" og at man ikke skal ind i bla. nview for at lave nogle indstillinger om når jeg skal vise et par billeder, og som det er nu så "spiller" det, bortset fra det med billederne...

Men jeg glæder mig til at høre fra dig, når du en gang får det tilsluttet igen!
Avatar billede opson Novice
17. juni 2012 - 11:28 #7
C-holst
Der er nu gået knap 4 år, og pc er nu udskiftet med medieafspiller, så jeg lukker nu! ;)