Avatar billede dtm Nybegynder
16. september 2008 - 19:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

if then else sætning

Jeg har på min forside nogle små nyheder, hvor der kun bliver vist et hvis antal bogstaver af nyheden, og derefter "... Læs mere her"

Jeg skal jo så have lavet "læs mere her" linkbart, men til forskellige sider alt efter kategori.

Alle nyhederne får tildelt en kategori i min database.
Man kan sige at kategorien er den underside som nyheden hører til.

Altså skal jeg lave noget i retning af dette:

<%
if nyhed("kat")= running then
response.write "<a href='running.asp'>Læs mere her</a>"

MEN HVORDAN FORTSÆTTER JEG NU NÅR DER ER ANDRE KATEGORIER AT VÆLGE IMELLEM??

end if
%>

Håber der er nogen som forstår...
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
16. september 2008 - 19:56 #1
kategori = nyhed("kat")
if kategori = "running" then response.write "<a href='running.asp'>Læs mere her</a>"
if kategori = "running_2" then response.write "<a href=running_2.asp'>Læs mere her</a>"

hvis du sætter if og then sætningen i en linie behøver du ikke have end if på og så kan du kører hele striben

hvis din nyhed("kat") indeholder det samme som filen heder så kan du gøre således
kategori

kategori = nyhed("kat")
if kategori = "running_2" then response.write "<a href="&kategori&".asp'>Læs mere her</a>"

hvis
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
16. september 2008 - 19:58 #2
en gang til ;-))

kategori = nyhed("kat")
if kategori = "running" then response.write "<a href='running.asp'>Læs mere her</a>"
if kategori = "running_2" then response.write "<a href=running_2.asp'>Læs mere her</a>"

hvis du sætter if og then sætningen i en linie behøver du ikke have end if på og så kan du kører hele striben

hvis din nyhed("kat") indeholder det samme som filen hedder så kan du gøre således

kategori = nyhed("kat")
if kategori = "running_2" then response.write "<a href='"&kategori&".asp'>Læs mere her</a>"
Avatar billede dtm Nybegynder
16. september 2008 - 20:12 #3
tusind tak, det var lige det jeg havde brug for... :-)