Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 12:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Www henviser til den gamle side

Jeg har et mærkeligt problem.

Jeg har flyttet et domæne til webglobe istedet for et andet firma. Hos webglobe har jeg uploadet en ny hjemmeside.

Jeg har godkendt flytningen ved DK_hostmasters

Når jeg går ind på siden fra min mobiltlf kommer den nye side frem. Når jeg går ind fra min computer ser jeg den gamle side. Også efter at jeg har slettet al browser-data...

Er der nogen, der kender til problemet?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 12:26 #1
Hvor laenge er det siden du aendrede DNS ?
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 12:34 #2
DNS - er det det jeg godkender hos DK-Hostmasters? Hvis ja, så skete det torsdag aften. Men det er jo mærkeligt at den nye side kan ses på nogle computere/internet og ikke andre...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 12:50 #3
Forskellige navne-servere kan godt have cachede vaerdier som udloeber paa forskellige tidspunkter.

Men torsdag-soendag lyder dog meget laenge.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 12:50 #4
Proev evt. at leg lidt med nslookup.
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 12:57 #5
Jeg har intet kendskab til dette. Hvad vil nslookup sige?

http://www.kloth.net/services/nslookup.php
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 13:10 #6
Proev og aaben en komamndo prompt og skriv:

nslookup www.ditdomaene.dk

og se hvilken IP addresse den give rog hvilken navne server som servicerer requesten.
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 13:19 #7
Non-authoritative answer

Når jeg skriver domænet ind på http://www.kloth.net/services/nslookup.php

giver den mig en ip. Når jeg prøver i windows komandoprompt giver den mig en anden ??
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 13:21 #8
Når jeg søger på domænet på en "domæne-købs-side", står der at det er optaget hos Webglobe (mit nye webhotel), men jeg får vist det gamle...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 13:30 #9
Hvilken af de 2 IP adresser er den rigtige ?
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 13:44 #10
Ja, det ved jeg ikke. Som jeg har forsøgt at skrive aner jeg intet om dette...

Hvordan kan jeg tjekke dette?
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 13:44 #11
Jeg er nødt til at gå lidt, skriver igen i aften. Smid gerne flere svar som hjælp.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 15:21 #12
Find en whois side og slaa dem op og se hvilket af web hotellerne de tilhoerer.
Avatar billede ch007 Nybegynder
14. september 2008 - 17:14 #13
:(

Den er hel gal. Slår jeg de to iper op på

http://www.ip-adress.com/whois/

Får jeg nævnte to forskellige men intet omkring webglobe.

Slår jeg domænet op hos dk-hostmasters whois, siger den webglobe
Avatar billede ch007 Nybegynder
15. september 2008 - 08:57 #14
Den ip jeg får her:
http://www.kloth.net/services/nslookup.php

Er den rigtige.

Men når jeg tjekker den i windows komandoprompt kommer en anden...

Det er et kæmpe problem for mig. Nogle ser den rigtige andre den forkerte. jeg har da aldrig hørt om dette før.

Skruer lige op for pointene... HJÆLP!!!
Avatar billede ch007 Nybegynder
16. september 2008 - 15:22 #15
Så er problemet langt om længe løs.

DK-Hostmaster mente ikke der var meget at gøre, selv ikke ved 3. telefonopkald. De mente at forskellige internetudbydere opdaterer deres DNS med forskellige tidsinterval. Knap fem dage efter flytningen virker den nye hjemmeside nu (af sig selv).