Avatar billede oppergaard Nybegynder
12. september 2008 - 21:41 Der er 13 kommentarer

Blå skærm, inden windows som genstarter forfra? Hjælp

Hej...
Jeg har et meget trælst problem..
Når jeg starter min computer op, genstarter den automatisk lige efter den er færdig med at loade xp..
Der kommer en blå skærm frem, hvor der står noget men kan ikke nå og læse det før den genstarter?
Min eneste løsning er og formatere..
Er der nogen som kender årsagen ?
Eller hvad det lige går ud..

Har Zonealarm 8 internet security suite, så der burde ikke kunne kommet noget snavs ind?

Eller hva?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2008 - 21:51 #1
Har du prøvet om du kan starte op i fejlsikret tilstand. Ellers prøv at lave en alm systemgendannelse derfra ( F8) ved opstart) og vælg et tidspunkt til før problemet opstod)
Avatar billede jgni Nybegynder
12. september 2008 - 22:01 #2
Jeg har haft samme problem, dog i Vista.
Det var efter en Nvidia-opdatering. Jeg valgte et tidl. gendannelsespunkt.
Kan ikke huske om man kan det i XP.
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2008 - 22:02 #3
Hvis systemgendannelse ikke virker, så foreslår jeg at du scanner efter virus/spyware ved at hente "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Bagefter hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede levich Nybegynder
12. september 2008 - 22:03 #4
Nå ja, for at komme til at hente programmerne, så skal du genstarte computeren i fejlsikret tilstand med netværk (ved at trykke F8 lige efter opstarten af computeren).
Avatar billede oppergaard Nybegynder
13. september 2008 - 14:23 #5
Den laver bare samme nummer i fejlsikret tilstand?
Avatar billede oppergaard Nybegynder
13. september 2008 - 14:27 #6
jgni har lige opdateret min nvidia driver faktisk..
Til mit Geforce 88oo gt ..
Det kunne jo være problemet..
Men fejlsikret tilstand virker heller ikke :(
Avatar billede levich Nybegynder
13. september 2008 - 14:53 #7
Prøv at boot fra med din windows cd og vælg "repair". Her er en vejledning: http://www.dannyboyd.dk/windows_repair.htm
Avatar billede oppergaard Nybegynder
13. september 2008 - 17:08 #8
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:49:47, on 02-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 1859 bytes
Avatar billede jgni Nybegynder
13. september 2008 - 19:51 #9
Jeg hopper af her :)
Avatar billede levich Nybegynder
14. september 2008 - 10:52 #10
Betyder det, at computeren nu ikke mere genstarte automatisk og at den virker som den skal? Der er ikke noget "snavs" at se i logfilen fra hijackthis.
14. september 2008 - 20:28 #11
NB: Jeg ka' ikke ifølge loggen spore nogen form for Sikkerhedsprogram(mer) ? Samt du sansynligvis mangler en hel del fra WindowsUpdate -> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Avatar billede oppergaard Nybegynder
15. september 2008 - 12:11 #12
Jeg har formateret, og det hele er oppe og køre igen :)
16. september 2008 - 06:57 #13