Avatar billede john_input Nybegynder
12. september 2008 - 08:41 Der er 9 kommentarer

DHCP på server 2003, virker ikke mere

Hej ,jeg har gang i et projekt på min skole, hvor vi har installeret DNS Og DHCP, det er nu sket det at min DHCP, ikke er "NOT CONNECTED", log ser så ledes ud: The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.
kan man slette, sin Dhcp igen og starte op uden at miste sit Active Directory?
HåBer at i kan svare på mit nybegynder spørgsmål..
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. september 2008 - 09:56 #1
AD kræver ikke DHCP, så ja umiddelbart kan du fjerne DHCP'en og så tilføje den igen.

Men det lader nu umiddelbart til at det er dit AD der ikke har det for godt. Har du været din event log igennem?
Avatar billede john_input Nybegynder
12. september 2008 - 10:06 #2
ja, det har jeg men det gav mig ingen svar, nu har jeg slettet den, og vi prøver igen for ny, det er den sidste milepæl, så er vores procekt færdigt, tusinde tak for hurtigt svar,
Avatar billede john_input Nybegynder
12. september 2008 - 10:14 #3
heheh, den er stadig væk not connected` så må vi vores AD igennem for fejl. den her kommer til at trække tænder ud
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. september 2008 - 10:48 #4
Nu ved jeg ikke hvor omfattende det er, men måske er det hurtigere at pille AD'et af serveren, og så kører det ind igen bagefter. Selvfølgelig ikke hvis i har oprettet mange brugere og policies osv.
Avatar billede john_input Nybegynder
12. september 2008 - 13:28 #5
det nåede vi så ikke at få styr på, men har en lille anelse om at, vores backup går hen og sidder vores dchp, til bage til orginalen, selvom vi gang på gang, har slettet den fuldstændig (på nær undermapper) så det prøver vi på mandag ellers må vi slette AD.
det gir jo også lidt øvelse, men megen spild tid
Avatar billede john_input Nybegynder
12. september 2008 - 21:29 #6
gi et svar så får du de 200 bobs..... skriver lige når det virker på forhånd tak )
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. september 2008 - 10:16 #7
Skal som ikke have point for det. Ellers tak
Avatar billede serverservice Praktikant
19. september 2008 - 10:15 #8
Hej John input
Der burde ikke være problemer med at slette dit scope i dhcp og så oprette et nyt.
Har du husket at activate dit scope og så er der lige en standard fejl med at kunne se den online igen i 2003 server , men den er hurtigt klaret i praksis.

Er der fejl i selve AD skal du se i event vieweren som den jo også så fint henviser til - hvad siger event vieweren om dhcp errors ? Vi skal bruge event is og source hvis der skal kunne hjælpes ?
Avatar billede serverservice Praktikant
19. september 2008 - 10:17 #9
event id og source for dhcp errors med rødt skilt i system loggen.

Du lærer ikke noget ved bare at geninstallere - du lærer noget ved at fejlfinde - alle kan installere en server , men det er trouble shooting der er det svære og så at vælge den rigtige konfiguration fra start.