Avatar billede joshin Nybegynder
08. september 2008 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sættes absolute position på alle fire sider i IE6 ?

I et forsøg på et nyt layout i ren css, er jeg stødt på et problem med IE6.

Jeg skal have en div der er dynamisk i forhold til browserens vindue, sådan at forstå at der er en kaedt afstand til henholdsvis top/nund/højre/venstre.

Nedenstående css virker i stort set alt jeg har smidt imod den, undtagen IE6.
(IE5.0 IE5.5 IE7 IE8, div. FF, Safri og Opera... Men ikke IE 6)

Jeg kan få øverste venstre punkt til at ramme, men ikke nederest højre (begrænse højde/brede)

#content {
  overflow:auto;
  position:absolute;
  z-index:3;
  top:100px;
  bottom:50px;
  left:200px;
  right: 24em;
  }

* html #content {
  top:0;
  left:0;
  right:0;
  bottom:0;
  height:100%;
  max-height:100%;
  width:100%;
  overflow:auto;
  position:absolute;
  z-index:3;
  border-top:100px solid #fff;
  border-bottom:50px solid #fff;
  border-left:200px solid #fff;
  border-right:24em solid #fff;
  }
Avatar billede ssv Nybegynder
09. september 2008 - 10:02 #1
Jeg har haft dårlige oplevelser med at positionere direkte med left, top, right og bottom. Prøv i stedet at bruge margin til at positionere med og sæt left og top til "0".

Desuden giver noget i dit CSS hack ikke mening for mig. Hvorfor en max-height på 100% når du har en height på 100% og en overflow auto? Så lav en overflow: hidden i stedet og behold height: 100%. Og så behøves du kun definere 2 punkter den skal refere til, fx left og top. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2008 - 14:05 #2
<ole>

Det giver ikke mening at sætte left og right samtidig - og heller ikke top og bottom. Du kan sætte én ad gangen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede joshin Nybegynder
09. september 2008 - 21:42 #3
En god nats søvn og svaret var klart: IE i "quirks mode"
Start med f.eks. <?xml version="1.0" encoding="uft-8"?> før doctype erklæringen
Avatar billede roenving Novice
10. september 2008 - 06:15 #4
Tjah, det var jo så ikke en løsning, men nærmere et hack, da du simpelthen forhindrer IE i at fortolke css rigtigt ,-(