Avatar billede vesel Juniormester
08. september 2008 - 19:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning går tilbage til standard ved opstart.

Hej

Jeg har fået et lile irriterende problem, siden jeg har geninstalleret xp.
Standard indstillingen ønsker pc'en åbenbart på "egen hånd" at skulle være 1152x864.
Det passer imidlertidig mig bedre, at opløsningen skal være 1280x720.
Jeg går så ind på "Egenskaber for skærm" og indstiller den på 1280x720, klikker anvend og derefter ok.
Men.....når jeg har haft pc'en slukket og starter den igen, er den tilbage på standard indstillingerne, og jeg bliver så nødt til at genindstille den.
Kan man ikke gøre noget ved det?
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2008 - 19:55 #1
Man kunne jo prøve at:

finde en opdateret driver til grafikkortet.

genstarte i fejlsikret

afinstallere den nuværende drvier via tilføj fjern programmer

genstarte normalt

installere den driver du ønsker at bruge
Avatar billede vesel Juniormester
08. september 2008 - 20:02 #2
Hmm...nu har jeg glemt, hvad mit grafikkort hedder.
Kan du gi' mig et fif om, hvordan jeg finder en opdateret driver?
Avatar billede vesel Juniormester
08. september 2008 - 20:21 #3
Jeg har fundet ud af, at det er NVIDA GeForce 7300 LE (512 MB)
Avatar billede vesel Juniormester
08. september 2008 - 20:45 #4
Jeg fandt en ny driver, og fik den installeret.
Tak for hjælpen.
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2008 - 20:58 #6
en gang til:-)
Avatar billede vesel Juniormester
08. september 2008 - 21:57 #7
Tak, det var også den jeg lige kom i tanke om. ;o)