Avatar billede superanden Nybegynder
06. september 2008 - 13:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logge ALLE ændringer i databasen

Hej

Kan en PostgreSQL server konfigureres til at gemme en log fil over alle ændringer som foretages i databasen.? Gerne en log fil som ikke kan ændres.

Er det standart eller hvor slår man det til henne.?

Håber nogen kan hjælpe, der er noget med at i amerika så skal databaserne have sådan en log før de kan godkendtes til brug i f.eks. offentlige institutioner.?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2008 - 23:43 #1
http://www.postgresql.org/docs/8.3/interactive/runtime-config-logging.html

log_statement (string)

    Controls which SQL statements are logged. Valid values are none, ddl, mod, and all. ddl logs all data definition statements, such as CREATE, ALTER, and DROP statements. mod logs all ddl statements, plus data-modifying statements such as INSERT, UPDATE, DELETE, TRUNCATE, and COPY FROM. PREPARE, EXECUTE, and EXPLAIN ANALYZE statements are also logged if their contained command is of an appropriate type. For clients using extended query protocol, logging occurs when an Execute message is received, and values of the Bind parameters are included (with any embedded single-quote marks doubled).

    The default is none. Only superusers can change this setting.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2008 - 23:44 #2
Jeg tror at man ofte vil lade app logge den slags fremfor databasen.
Avatar billede superanden Nybegynder
07. september 2008 - 10:08 #3
arne_v

1000 tak det var lige hvad jeg havde brug for.

Jeg ville også normalt gerne have app'en til at ændre i det. Men det skal åbenbart understøttes på database niveau i følge leverandør så er det jo det de må få. Jeg havde bare svært ved at finde noget på google nok fordi jeg ikke kender de rigtige de rigtige fagtermer. Men så er det godt man lige kunne hente lidt hjælp. Hvis du smider er svar får du dine velfortjente point og et stort TAK for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2008 - 16:26 #4
svar