Avatar billede speedpii Nybegynder
05. september 2008 - 13:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl under opstart af xp (system32)!

Under opstarten af min computer skriver den:
c:\windows\system32 og selvfølge missing or error. ingen reference eller noget til en bestemt fil.

har søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogen der har sat med samme problem..
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 13:48 #1
Prøv med en systemgendannelse, til et tidspunkt før den fejlede.
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2008 - 13:50 #2
Og hvis systemgendannelse ikke virker, så prøv repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. september 2008 - 14:17 #3
Kan måske også være diskfejl(læsefejl)

Åbn Start > Kør
Skriv cmd og tryk Ok
Skriv chkdsk /r (husk mellemrummet)og tryk på Enter tasten
Bekræft spørgsmålet med et J og tryk på Enter
Skriv exit og tryk på Enter
Genstart og lad Check Disk kontrollere dit C-drev... Afbryd ikke, men lad testen køre helt færdig, hvorefter computeren genstarter af sig selv.
Avatar billede speedpii Nybegynder
08. september 2008 - 08:22 #4
computeren har fået reetableret reg., software og hardware-databaserne og en checkdisk er kørt. Ingen ting hjalp! nærmere sagt: repair og chkdsk virker ikke :)
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2008 - 08:34 #5
Prøv en tur med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm - specielt punktet 'Register'
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2008 - 08:35 #6
Så må du geninstallere XP med formatering, du kan bruge en live CD hvis du har data der skal reddes.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2008 - 08:36 #7
Du kan hente live CD her.  http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede speedpii Nybegynder
08. september 2008 - 11:35 #8
Tak for hjælpen de herre, men det har desværre ikke løs problemet. Har lige funde ud af at når man forsøger at retablere systemet, så er drev c:\ ændret til d:\ på en eller anden mystisk måde. Mit problem har nu ændret sig fra ang. system32, til ændring af "drevnavnet" på mit c drev.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2008 - 12:48 #9
Du skal i diskhåntering og ændre drev bogstavet tilbage til C:
Avatar billede speedpii Nybegynder
11. september 2008 - 16:30 #10
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede lydtekniker Nybegynder
27. juli 2010 - 19:05 #11
ebsiden findes ikke