Avatar billede japping Nybegynder
04. september 2008 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

.NET vil ikke "Publish "

Jeg har lavet et vb.net program som jeg kan eksekvere i vb.net Express Edition. MEN når jeg vælger Build/publish får jeg efter alle valgene følgende fejl:

Type 'ZedGraph.ZedGraphControl' is not defined.

Ydermere kan jeg se i koden hvor jeg har "Imports ZedGraph" at "ZedGraph" har en grøn streg nedenunder som indikerer fejl. Det underlige er bare at når jeg vælger "Start debugging" - ja, så får jeg ingen fejl.

Hvordan løser jeg dette problem ?
Avatar billede driis Nybegynder
04. september 2008 - 19:31 #1
Du mangler en reference til den nævnte ZedGraph assembly. Måske har den været der, men du er kommet til at fjerne DLL filen ?

Under alle omstændigheder, skal du bruge assemblyen, som sikkert hedder ZedGraph.dll. Højreklik på references og add den.
Avatar billede japping Nybegynder
04. september 2008 - 19:46 #2
Hvor finder jeg "references" ?
Avatar billede japping Nybegynder
04. september 2008 - 20:15 #3
Er der nogen der ved hvordan man refererer korrekt til en dll control ??????
Avatar billede japping Nybegynder
05. september 2008 - 14:23 #4
Jeg måtte oprette et nyt projekt og kopiere koden over i det nye projekt.

Jan håber stadigvæk på, at nogen kan besvare mit spørgamål.
Avatar billede driis Nybegynder
06. september 2008 - 11:14 #5
Hvis du bruger Visual Studio, finder du references i Solution Explorer træet. Find dit projekt, expand det, der er så en node der hedder "References". Højreklik og vælg "Add reference".
Avatar billede japping Nybegynder
10. januar 2009 - 10:20 #6
Læg et svar
Avatar billede japping Nybegynder
12. januar 2009 - 23:50 #7
så lukker jeg