Avatar billede kak Nybegynder
04. september 2008 - 16:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med danske tegn i querystring

Jeg har en side, hvor der kan medsendes en querystring. Indholdet af den, kan godt indeholde æøå.

På siden hentes der desuden noget data fra en db, og dette data kan også indeholde æøå.

Probemet er, at jeg ikke kan få det til at virke i IE og Firefox på samme tid, da æøå laves om til underlige tegn! Oprindeligt havde jeg sat Response.Charset="ISO-8859-1" på siden, og så virker både querystring og indhold i Firefox, men kun indholdet vises korrekt i IE?!

Jeg har prøvet mig frem med disse her:

Response.AddHeader "Content-Type", "text/html;charset=ISO8859-1"
eller.. Response.AddHeader "Content-Type", "text/html;charset=UTF-8"

Response.CodePage = 65001
Response.ContentType = "text/html"

Response.Charset="ISO-8859-1"
eller.. Response.CharSet = "UTF-8"

Men jeg har ikke fundet en kombination, der både virker mht. querystring og indhold og samtidig i begge browsere.

Nogle gode forslag?
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
06. september 2008 - 15:20 #1
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<% Response.CacheControl = "no-cache" %>
<% Response.AddHeader "Pragma", "no-cache" %>
<% Response.Expires = -1 %>
<%Response.charset="iso-8859-1"%>

prøv at sætte dette i toppen af din side
Avatar billede kak Nybegynder
07. september 2008 - 19:39 #2
Det hjalp desværre ikke :-( Det skal lige siges, at indholdet af siden skrives via en XML parser, så det kan muligvis være der, problemet ligger.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. september 2008 - 07:55 #3
prøv at kigge her -http://www.eksperten.dk/spm/636220 - måske er der noget hjælp at hente