Avatar billede sobr Nybegynder
02. september 2008 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Direkte links / redirect - er meget i tvivl

Jeg skal have det skåret ud i pap!

1. Hvordan ser man om et link linker direkte?
Min egen antagelse er, at man kan se linket på proceslinjen.

2. Redirect link - har jeg læst er kun til at skaffe trafik med?

3. Jeg bruger google's webmasterværktøjer og der kan jeg se flere hundrede link fra nope.dk, som jeg mener er redirect-link - og også flere andre?

Jeg synes, det er meget forvirrende - og hvad har portalerne ud af at køre med de såkaldte redirect?
Avatar billede sobr Nybegynder
02. september 2008 - 14:09 #1
Hvis google ikke kan læse redirect links, hvordan kan de så optræde i listen over indgående links på google's webmasterværktøjer?
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 14:30 #2
Et direkte link er opbygget med tags som f.eks.

<a href="http://www.navn.dk/" title="Verdens første og hidtil eneste navn">www.navn.dk</a>

Mange portaler er kodet sådan at linket er pakket ind i f.eks. javacript eller redirect. En af årsagerne er, at handler man med klik, så kan portalen tælle hvor mange gange, der bliver klikket på linket - pga. redirect'en.

Det kan man ikke med et alm. link.

Ift. SEO er et alm. link langt langt det bedste - redirect flytter ikke ret meget.

Jeg ved ikke hvor meget mere du har brug for at vide....
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 14:37 #3
Og mht. næste spgm, Google kan mere og mere følge redirect-links og pt. afkode at det er et redirectlink eller et link i et javascript.

Men det du kan se under tools er ikke det samme som det Google viser, når du anvender søgeparameteren link:navn.dk som viser antal indgående links.

Google viser ikke alle indgående links - pt. er det uklart hvor meget de faktisk medtager i deres beregninger. Om det er mere eller mindre ift. det antal links de viser.
Avatar billede sobr Nybegynder
02. september 2008 - 15:03 #4
Jeg laver selv lidt hjemmesider i ren html og css, så jeg ved godt hvordan et link ser ud.
Det jeg har brug for at vide er, når jeg finder en portal, hvor jeg kan tilmelde mine hjemmesider, hvordan jeg kan se om de linker direkte?
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 15:22 #5
Så har du de bedst forudsætninger - for der er ikke anden vej, end at gå i sidens kildekode og se hvordan sitet er kodet op (i EI - Vis -> Kildekode)

Anvender de links der overholder stardarden som du selv ved hvordan skal se ud - er den hjemme. Det er et direkte link.

Er linket pakket ind - f.eks. i javascript eller anden kode, så er det ikke et direkte link længere.

Du kan ikke anvende proceslinien altid. Nogle websites er kodet sådan at webmaster styrer indholdet af proceslinien.
Avatar billede sobr Nybegynder
02. september 2008 - 15:54 #6
Øv - jeg havde faktisk håbet på, at en eller anden kendte et værktøj, hvor man kunne tjekke det..

kunne du give et eksempel på, hvordan det ville se ud i javascript eller anden kode...
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 19:54 #7
åhja.... det forståes, men kommer det dertil så er det trods alt nok bedre at checke det enkelte link uanset hvad.

Når det kommer til linkbuilding er det knofedt, der tæller er det min erfaring.

Har ikke mere tid nu, men finder de eksempler du spørger efter imorgen

God aften :-)
Avatar billede madx Nybegynder
03. september 2008 - 09:48 #8
Her er lidt redirect...

<a class="businessads_link" target="_blank" rel="nofollow" href="http://www.guloggratis.dk/modules/gulgratis/click_out.php?adid=289">

http://www.computerworld.dk/modules/rssreader/redirect.php?bid=218&eid=3414593

http://redirect.metropol.dk/cgi-bin/redir.pl?url=www.jobzonen.dk%2Fjobannonce.aspx%3FAdvertID%3D24555113%26csref%3Dpa_36_00_07_jl_bm_joblinksforside

Javascriptet kan laves på rigtig mange måder. Bruger selv en lille insertArray-ting, når jeg f.eks. ikke ønsker spammere skal læse websitets email-adresse. Men det virker selvfølgelig også på links

insertArray[0] = '<a h' + 'ref="mail' + 'to:inf' + 'o@na' + 'vn.dk?subject=Skriv emnet her!">in' + 'fo@n' + 'avn.dk</a>';

Den præcise kode, afhænger af hvordan det sættes op. Det kan som sagt løses på mange andre måder.
Avatar billede sobr Nybegynder
03. september 2008 - 10:47 #9
Ok madx - det er da til at forstå...

Ved egentlig ikke, hvad jeg forestillede mig, men nu har jeg i hvert fald fået det banket på plads.

Tak for hjælpen
Avatar billede madx Nybegynder
03. september 2008 - 12:11 #10
- det er en ærlig sag ikke at vide hvad der gemmer sig....

Du er velkommen til at spørge, hvis noget nyt undren dukker op

Og selvfølgelig takker for points!