Avatar billede hnto Nybegynder
01. september 2008 - 14:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

program til scalering

hej jeg har ca. 1000 billeder der ligger i en god opløsning.
Kender i et freeware program der automatisk kan tage en folder med billeder og scalere disse således at det enkelte billede efter scallering er maks 600 pixel på lægste led?

Der er tale om jpg billeder.
Avatar billede perspektiva Nybegynder
01. september 2008 - 14:06 #1
Hej.
Har du forsøgt med iPhoto.
Jeg har hørt at det skulle kunne klare det.

MVH
Sandra
Avatar billede hnto Nybegynder
01. september 2008 - 14:13 #2
det er til en pc, ikke en Mac :-)
Avatar billede perspektiva Nybegynder
01. september 2008 - 14:27 #3
Ups :0)
Har du prøvet med Windows eget Image Resizer til XP?
Avatar billede perspektiva Nybegynder
01. september 2008 - 14:28 #4
Eller VSO Image Resizer?
Avatar billede hnto Nybegynder
01. september 2008 - 14:44 #5
nope,
men for 200 spir kunne du måske give mig lidt intro eller visdom om hvordan dette gøres. Det skal således siges at det ikke er til mig men en "kunde".
Avatar billede perspektiva Nybegynder
01. september 2008 - 14:53 #6
Windows Image Resizer til XP - kan downloades her.
Installer, bemærk at det ikke er et program man åbner (dog ligger der en readme som ajge anvefaler man læser)
Det kunden skal gøre herefter, er at makere de billeder der skal resizes, højreklig og vælg resize pictures, en lille boks komme frem og der kan man vælge standard str. eller man kan gå i en avanced funktion og selv sætte str. - tryk ok og så går proccesen i gang.

http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

Prøv det og lade mig høre om det er godt nok for kunden.
Avatar billede hnto Nybegynder
01. september 2008 - 15:12 #7
will do...

kan jeg få et svar fra dig ;-)
Avatar billede hnto Nybegynder
02. september 2008 - 08:27 #8
øhhh... dette program var til XP jeg skal bruge til vista. ;-(
Har selv fundet et på http://www.vso-software.fr/products/image_resizer/download-image-resizer.php

dette fungerer fint.
Avatar billede hnto Nybegynder
02. september 2008 - 08:29 #9
perspektiva: hvis du vil have nogle point må du smide et svar. jeg kan se at du foreslog VSO tidligere. Du skulle nok bare lige have smidt et link på så havde den været i vinkel...
Avatar billede perspektiva Nybegynder
02. september 2008 - 09:03 #10
Hej du

Du skrev ikke noget om at det var til Vista, og jeg skrev det var til XP.
Havde ikke sendt dig XP linket hvis jeg vidste dette.

Det er jo altid rart med point :0)
Avatar billede hnto Nybegynder
02. september 2008 - 09:15 #11
kunne du så ikke svare i stedet for at kommentere :-)
Avatar billede hnto Nybegynder
16. september 2008 - 08:21 #12
nå men hvis du ikke vil have point så er det jo din beslutning. :-)