Avatar billede zimmer30 Nybegynder
31. august 2008 - 15:41 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort Geforce 7600

Hej med jer

I forbindelse med køb af ny brugt computer har jeg fået en maskine med ovennævnte nvidia kort.

Men jeg kunne simpelthen ikke få windows til at genkende kortet og dermed spille spil.

Derfor gik jeg ind på nvidias hjemmeside og opdaterede driver til windows og til bios, hvilket har resulteret i at der ikke kommer noget billede på skærmen så snart windows er startet op.

Jeg kan altså se på skærmen at der startes op, og at windows startes op, men så snart det billede hvor der logges på windows skulle have været på skærmen, bliver den bare sort og intet mere sker.... hvis jeg trykker på "ENTER" kan jeg høre på højtalerne at jeg logger på, men altså ingentiing på skærmen

Please help
Avatar billede reinelt Nybegynder
31. august 2008 - 15:45 #1
har du prøvet et andet grafikkort? nærmest for at se om det er maskinen eller kortet
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 15:53 #2
Det må være opdaterings frekvensen, på skærmen der er sat for højt, prøv at starte op i fejlsikret, og sæt den ned
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
31. august 2008 - 18:11 #3
Hvordan kan jeg selv bestemme at starte op i fejlsikret?
Avatar billede reinelt Nybegynder
31. august 2008 - 18:29 #4
du skal i de fleste tilfælde trykke f8
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 18:29 #5
Når du tænder komputeren, trykker du gentagne gange på F8, så kommer du ind i en menu, hvor du kan vælge.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
01. september 2008 - 08:31 #6
Hmmm
For pokker... jeg har forsøgt at starte i fejlsikret tilstand, og forsøgt at starte sidst systemet virkede, men med samme problem.....
Nu prøver jeg at sætte et nyt grafikkort (Geforce fx5500) i computeren og se om det virker.
Hvis det virker, vil jeg jo nok gerne have hjælp med hvordan jeg får det "nye" 7600GT til at virke igen
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
01. september 2008 - 20:55 #7
Aaarrgghh
Det er jo ikke sammme stik som sidder på 7600 GT og FX 5500
Vil en windows repair "do the trick" eller skal jeg lave noget i bios?
Eller noget helt tredie?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. september 2008 - 10:15 #8
Er der ingen som har en ide udover at prøve andet grafikkort (som sagt har jeg intet der passer)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 10:52 #9
Kan du ikke starte op i fejlsikret ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. september 2008 - 11:47 #10
Altså jeg kan godt få muligheden for at starte op i fejlsikret, men der kommer ikke noget på skærmen.... altså den starter godt nok, men ingen billede efter det sorte windows-billede.
Jeg har også prøvet at starte op med "sidst systemet virkede" men akurat det samme prob.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. september 2008 - 18:17 #11
Ingen ideer?
Som sagt starter den fint op, og windows starter op, og det sorte opstartsbillede til windows XP vises også fint, men så snart den normalt ville blive blå log-on forsvinder billedet fra skærmen, og den bliver HELT sort (ikke slukket) Hvis jeg trukker på "ENTER" kan jeg høre i højtaleren at jeg bliver logget på windows, men inge billede stadig
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 18:44 #12
Du kan jo prøve at lave en systemgendannelse.

http://support.microsoft.com/kb/304449/da
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
02. september 2008 - 18:56 #13
Jeg har prøvet at vælge "Gendannelse af system hvor det sidst virkede" i fejlsikret tilstandsmenuen.... uden held desværre
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 08:38 #14
.... så prøvede jeg at putte windows-cd i maskinen og lave en "repair" uden held desværre.
Jeg er bange for at det har været i forbindelse med opdatering af bios at der er sket noget.
Hvis jeg går ind i bios ved opstart, er det somom at der mangler noget i højre side af skærmen. Det samme er egentlig gældende når jeg starter computeren og den sorte windows-billede er på skærmen står der kun "Micros" istedet for "Microsoft" nede i højre hjørne....
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 08:43 #15
Til Kimz:
den systemgendannelse som du henviser til, er den anderledes end den mulighed for "systemgendannelse fra sidst systemet virkede" som jeg kan vælge i fejlsikret menuen?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 10:46 #16
Jeg tror ikke det er XP, der er noget galt med, det er nok den bios opdatering, har du sat alt op i bios
Jeg tror det er den bios opdatering det er galt med, har du efterfølgende sat alt rigtigt op i bios, efter du opdaterede.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 10:47 #17
Det blev noget vrøvl ;-)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 10:57 #18
Hehehe
Jeg sidder lige her på arbejdet og kommer i tanke om at jeg muligvis har en gammel computer stående med et PCI-grafikkort.... det kunne jeg vel prøve at sætte i, og se om det løser noget
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 10:58 #19
Jeg tror du kan have helt ret i at problemet ligger i den bios-opdatering som jeg lavede.
Jeg vil lige prøve at skrive historien om opdateringen..... ved ikke om det kan hjælpe med svar, men prøver....
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 11:02 #20
Min søn ville spille UT2004 på den nye computer, men den kom med en fejl.
I enhedshåndteringen kunne jeg se at der var gul udfor VGA-card....
I egenskaber for skærmen i windows kunne jeg se at der ikke stod noget navn på maskinens grafikkort, som der eller gør på de andre computere vi har.
Derfor gik jeg ind på nvidias hjemmeside og lavede en on-line scanning. Den fortalte at jeg skulle opdatere MB hvilket jeg gjorde uden problemer.
Men som sagt tror jeg faktisk ikke at jeg har haft skærmen tændt siden.... i windows anyways....
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 11:10 #21
..... jeg synes bare det var SÅ mærkelig at skærmen virkede helt fint under opstart, men når logon til windows skulle være der blev den bare sort.... (skærmen slukkede ikke men blev sort farve)
Og jeg kunne som sagt høre fra højtalerne at der blev logget på windows når jeg trykkede på "ENTER"
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 11:25 #22
Hvad er det for et MB ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 11:39 #23
kan ikke huske præcis men noget med MSI 650 sli stod der.
Jeg har det derhjemme
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 20:13 #24
MB er MS7350
N-bridge = NVIDIA nForce 650i SLI SPP Revision A2
s-bridge = NVIDIA nForce 650i SLI MCP Revision A2
CPU = Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz

Jeg prøvede at sætte et PCI-grafikkort i maskinen, desværre uden held (jeg ved ikke om det er maskinen eller kortet som ikke fungere)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
03. september 2008 - 21:01 #25
Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 00:10 #26
Prøv at nulstil bios.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
04. september 2008 - 07:00 #27
Når man nulstiller bios, skal den så have alle mulige drivere?
Der er nemlig ingen diskettedrev i com
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 08:15 #28
Nej det sætter bare bios opsætningen tilbage til default, Hvordan har du opdateret din bios ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
04. september 2008 - 08:36 #29
I bios mener jeg der var et pkt. som hed "load default bios settings" og et som hed "load uptimal bios settings" Jeg har selvfølgelig prøvet begge uden held.

Jeg opdaterede via hjemmeside.

Jeg har pillet batteri ud af com her til morgen, og prøver at starte den igen i aften.

Skulle den så bare starte som før, eller skal jeg ind og lave/ændre noget i bios?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 08:50 #30
Du skal ind i bios, og sætte den op.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
04. september 2008 - 08:58 #31
Ok... det har jeg så ikke prøvet før, men håber jeg kan få hjælp til det herinde, eller på producentens hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 09:08 #32
Jamen har du ikke været inde i bios og, sætte den op efter du har opdateret den ?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
04. september 2008 - 09:17 #33
Nej.... er det HELT galt?
Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal ind og rette...
Jeg troede (måske naivt) at når jeg lavede on-line scanning af mit system, at den lavede en up-datering præcis til mig hehehe
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
04. september 2008 - 21:22 #34
Så er bios resettet. Men det er samme problem. Men som sagt var jeg heller ikke inde og sætte bios op efter opdatering så det kan være det som er problemet.
Har du forstand på det kimz, eller er der en anden venlig sjæl som vil hjælpe
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
05. september 2008 - 10:45 #35
Er der slet ingen som kan hjælpe en snart desperat "klovn" mht. opsætning af BIOS??
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
05. september 2008 - 16:18 #36
slet ingen?
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
05. september 2008 - 16:59 #37
Hej kimz
Jeg prøver at poste problem i et nyt spg.
Men jeg vil meget gerne give dig point for din hjælp med dette.
Så lav spg. så skal jeg give dig point.
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
05. september 2008 - 21:17 #38
spg=svar *smile*
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2008 - 01:21 #39
Jeg skal ikke have point, er jo ike kommet med en løsning, men ville nok prøve at gentage den biosopdatering, tag selv point, :-)
Avatar billede zimmer30 Nybegynder
06. september 2008 - 09:02 #40
Helt OK. Men mange tak for din hjælp indtil videre. Jeg lærer jo hele tiden, selvom mit problem måske ikke e rblevet løst *smile*