Avatar billede Slettet bruger
30. august 2008 - 22:54 Der er 11 kommentarer

Toshiba bærbar problemer, med lydkort driver/enhed

Hejsa.

Jeg er i gang med at installere software/drivere til en bærbar computer
for en kune, men så kom jeg til det uheldige problem, at computeren simpelthen ikke kan finde lydkort-enheden.

Når jeg bruger den driver man kan downloade fra toshiba's hjemmeside,
siger den (selvfølgelig når jeg har åbnet setup'en): "Driverinstallation mislykket: Kunne ikke finde enheden til denne driver".

Dette er jo rigtig nok, fordi når jeg kikker under enhedshåndtering, ganske rigtigt der er ikke nogen lydkort driver der mangler en driver!
Den siger godtnok at den kan finde driveren til "Enheder til lyd, video og spil"!

Hvad kan jeg gøre, har i nogle fif? Den toshiba jeg sidder ved er en
model: Toshiba Satelide PSPADE.

Venlig Hilsen
Simon Duun
Avatar billede bikerpede Nybegynder
31. august 2008 - 00:37 #1
først og fremmest må der også være et model nr men skidt med det nu.

Dette burte hjælpe dig med lyden/driveren.

Microsoft Windows Vista Driver Support for Toshiba Notebook Models

http://support.toshiba-tro.de/kb0/TSB7201SK002HR01.htm
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 14:48 #2
Der er installeret XP på computeren, ikke vista :)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2008 - 15:20 #3
hvilket model nr har den, foruden Sattelite Pspade ?, og hvilken lydkort er der i ?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 19:24 #4
modelnr. er: PSPADE-01U01CN5

SATELITE P100-435
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2008 - 19:33 #5
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 21:12 #6
altså chipset utility?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 21:15 #7
virker desværre ikke :(
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2008 - 08:02 #8
Dette er hvad Toshiba selv skriver i installations teksten:

Contents and Installation order
for Windows XP

Microsoft Updates
Microsoft Hotfix KB888111 (You can download this from the Microsoft Website! This Hotfix must be installed to get the Sound working!)
Sun Java Runtime Environment
Display Driver
Chipset Driver
Network Driver
Wireless Network Driver
Intel Client Utility
Atheros Client Utility
Sound Driver
CardBus and UltraMedia controller driver
Touch pad Driver
Modem Driver
Modem Region Select Utility
Bluetooth Stack
Bluetooth Monitor
C-Infrared Driver
Hotkey Utility
cPad/Touch pad On-Off Utility
Utilities
Button Controls
SD Secure Module
SD Memory Card Format
Assist
ConfigFree
Zooming Utility
PC Diagnostic Tool
CD/DVD Drive Acoustic Silencer
DVD-RAM Driver Software
WinDVD Creator
RecordNow
DLA
DVD Player
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 11:46 #9
Hmm... Nu har jeg fået driveren til at virke, men den lyd der er, er helt vildt lav... det er ligesom der er en enhed der er skruet helt ned :S
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 11:46 #10
hvilket der ikke er :S
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 17:14 #11
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor lydenheder og h-klik på linierne og vælg fjern - genstart pc`en
og lad windows finde og installere enheden igen - du skal evt. opdatere audio driver.