Avatar billede mantichora Nybegynder
27. august 2008 - 12:46 Der er 7 kommentarer

Mobiltelefon sender videre til telefonsvar med det samme

Min kæreste har for nylig fået en gammel brugt mobil af sin far, fordi den gamle gik i stykker - og den virkede i nogle uger, men er nu pludselig begyndt at opføre sig underligt. Når jeg ringer til den, siger den med det samme "Dette er telefonsvareren for xxxxxxxx, læg en besked" bla bla, I kender rutinen. Den siger ikke ringe-op-lyde først eller noget som helst, den går bare direkte videre til det, og kæresten siger den ikke siger en lyd.

Først troede jeg det måtte være en indstilling der var sat forkert, men vi kan ikke finde den, og sjovt nok kan NOGLE andre godt ringe til den, men meget få.

Jeg ved ikke præcis model, men det er en sammenklappelig Ericsson.

Nogen som helst anelse om hvad det kan være?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 12:48 #1
Lyder som om antennen/dækningen måske ikke er så god?
Avatar billede mantichora Nybegynder
27. august 2008 - 13:11 #2
Giver det i så fald mening at jeg når igennem til telefonsvareren?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 14:18 #3
yep
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2008 - 14:53 #4
Kan hun ringe fra den ? - i samme øjeblik som du ikke kan ringe til hende?
Avatar billede mantichora Nybegynder
27. august 2008 - 15:07 #5
Det ved jeg ikke. Jeg kan ikke bede hende om at prøve, når jeg ikke kan få fat på hende, og når vi test-ringer til hinanden mens vi begge er hjemme, virker det fint.
Avatar billede mantichora Nybegynder
27. august 2008 - 15:47 #6
Nu ringede hun lige til mig - endnu mere underligt:
Når hun ringer til mig, siger min telefon ikke noget. Den viser et ikon af et telefonrør med en rød cirkel med hvidt kryds under, og jeg kan tage den og snakke med hende - men ikke høre når den ringer. Hvis jeg ringer fra min fastnet på arbejdet til min egen telefon, ringer den fint.
Jeg har en Nokia 2310
Avatar billede mantichora Nybegynder
01. september 2008 - 11:44 #7
Forresten påstår hendes telefon at den har fuld dækning hele tiden.