Avatar billede gurly Praktikant
24. august 2008 - 23:14 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan google crawle domain der ikke eksistere mere

jeg har en hjemmeside, som kørte på et sub domain, til et gratis domain, fra dyndns.
ejeren af dette domain ville have det fjernet fra dyndns, og bad dyndns om at fjerne det domain han havde stillet gratis til rådighed for dem, og det gjorde de så.
men resultatet at min side stod uden navn.

jeg har så købt mit ejet domain, og google har også fundet mit nye domain.
men google bliver ved at linke til min gamle side på det domain som der er lukket for.
og det mest underlige er at google bliver ved at opdatere min gamle side på gammelt domain.
efter at det domain er lukket, så har jeg haft rettet på min forside, og finder jeg siden på google under det gamle domain, så kan jeg se at google har crawlet den, og fået det nye tekst med, hvordan hulen kan den det når der er lukket af for det gamle sub domain ?

og hvordan får jeg google til at fjerne link til den gamle adresse.
de eneste muligheder de selv giver er her >
http://www.google.dk/intl/da/remove.html
men altså metoden med robots.txt eller metatags kan jeg jo ikke bruge, for min side skal jo stadig eksistere bare kun med mit nye domain.
google skriver godt nok at "døde link" vil forsvinde med tiden, men det gælder nok kun hvis google ikke kan crowle siden mere, og det er et problem, fordi det gør den jo, jeg kan jo se at når jeg opdatere forsiden på mit nye domain, så bliver linket til det gamle domain også opdateret, altså den tekst den skriver under titlen.
så google må jo crawle min ip adresse, uden at tage hensyn til hvad domain siden ligger under.
det er noget værre rod.
og kontakte google ?
ja hvordan gør man det ?
de skulle holde til her >
Google København
Google Danmark ApS
Larsbjørnsstræde 3
1454 København K.

men at finde en mail adresse eller telefon nummer
det er da vist umuligt ?
Avatar billede madx Nybegynder
25. august 2008 - 07:03 #1
Google crwaler selvfølgelig ikke indhold på et domæne, der ikke findes - men måske de på et tidspunkt har fået knyttet de 2 domæner sammen - altså det nye og gl. indhold.

Måske en fejl i deres backend, måske noget andet...

Mht. løsningen, så brug deres www.google.com/webmasters/tools/ hvor du kan tilkendegive forskellige rettigheder/forhold omkring dit domæne og mon ikke også der er en kontakt til deres support.

De vil jo også gerne rette eventuelle fejl. Kommer de med en forklaring, så meld endelig tilbage :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 09:10 #2
Er subdomænet lukket? Og har du evt links vi kan kigge på (evt uden om eksperten.dk...) ?
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 13:00 #3
madx, du må konkretisere nærmere hvad du mener, jeg kan ingen muligheder finde der kan bruges i dit link, og nej der er ingen kontakt mulighed.

erikjacobsen > gå ing på google og søg på "aelling" så ligger linket til mit gamle domain navn øverst (aelling online tv) men klik endelig ikke på det c",)
og hvis du kigger på den tekst der er skrevet nede under titlen,
så står der blandt andet >
"we have some problems with our old name xxxxxxxxxx.aelling.lir.dk"
og det er jo altså helt sikkert noget jeg har skrevet på siden EFTER at det gamle domain er lukket.

om sub domainet er lukket + ja mit supdomain (aelling) lukket, de lå jo som subdomain til domainet (lir.dk)  og dette domain er som sådan ikke lukket det eksistere endnu, men ejeren har krævet det fjernet inde fra dyndns.dk
som så har deaktiveret det.
og denne historie har jeg fået af vide af ejeren af domainet (lir.dk) som jeg fandt frem til via hostmaster, fordi jeg kan ikke komme i kontakt med dyndns.dk
de svare ikke på den mail adresse der er nederst på deres hjælp side.
så forsøgte jeg at finde domainet dyndns på hostmaster og ringe til det telefon nummer der var angivet, og fik fat i et andet firma som intet kendte til dyndns,
men efter en fra dette firma havde været hele deres firma rundt, så fandt de frem til en dame, som godt nok heller ikke havde noget med dyndns at gøre, men som kendte nogen som havde det, og som lovede at kontakte dem, og få dem til at ringe til mig, men dette er heller ikke sket.

jeg kan stadig logge på min konto inde hos dyndns, og foretage indstillinger derinde
men uanset hvad jeg indstiller derinde, så er der ingen kontakt til mit gamle navn, og det er jo så nok fordi de har deaktiveret det.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 13:10 #4
PS, mit nye navn finder man ved at søge på "aelling online tv"
og jeg har nu forsøgt noget nyt, min side har hele tiden ligget i en undermappe "public" altså http://adressen.lir.dk/public
nu har jeg så flyttet den ud at ligge i root, og i mappen public ligger så kun en index.htm som indeholder et metatags som omgående redirekter til den index.htm som nu ligger i root, og selvelig brugt den fulde adresse til det nye domain i viderestillingen.
i håb om at hvis det er min ip adresse google crawler, så må den da for f..... få øje på at gammel side ikke eksistere nu.
men ind til videre har det ikke hjulpet.
jeg kan jo ikke bruge denne løsning >
http://www.google.dk/intl/da/remove.html#exclude_website
for så ville ny side også blive fjernet,
så har jeg forsøgt denne her >
https://www.google.com/webmasters/tools/removals
men den bliver bare ved at have status "afventer"
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 13:15 #5
madx > nå nu forstod jeg, jeg har prøvet at tilføje det gamle domain, så skriver den "fejl domain ikke fundet"
ja det er fint nok, men hvordan kan den så blive ved med at updatere den tekst den skriver under titlen i søgeresultater ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 13:33 #6
Det var da en irriterende side: forsøger at ændre vinduets størrelse - jeg har altså den størrelse vindue jeg gerne vil have, det skal du ikke pille ved. Og et forgæves forsøg på at skjule kildeteksten. Dur ikke.

Men: det positive er jo, at Google ikke med det samme smider en side ud, fordi den ikke lige får forbindelse. Den prøver igen nogle gange. Websider/hoteller har det jo med at have udfald. Til sidst forsvinder den selvfølgelig.

I en periode har begge adresser peget på siden, og Google husker måske et gammelt DNS-opslag, et stykke tid.

Hvor længe er det siden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 13:34 #7
Det bedste ville faktisk være at få din "forkert" adresse til at pege et andet sted - altså genoplive den. Så bliver den "kravled", og så passer det igen.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 14:23 #8
næ skjule kilde, det kan man jo ikke, kun besværlig gøre det en smule for "begyndere"
øvede brugere vil altid kunne se den.
og ja når du kigger på siden, så er det mig der bestemmer størelsen, skulle det genere kan du vel bare trække den større / mindre ?

det var vist i torsdags den blev lukket,

ja det må jo netop som du siger være google der husker et gammelt dns opslag så den bare crawler min ip adresse, jeg må da ikke håbe at den bliver ved med det ?

jeg kan jo netop ikke få den gamle adresse til at pege på noget som helst
i min konto hos dyndns er den i øjeblikket instillet til at pege på det nye domain, men det virker jo ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 14:41 #9
"skulle det genere" - det er ikke dig, der bestemmer. Det er møgirriterende.

Kun fra i torsdags? Så mener Google nok at det kunne skyldes en fejl, og smider dig ikke ud med det samme. Jeg har ikke erfaring med hvor lang tid det tager, men det forsvinder.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 14:46 #10
det vil jeg overveje at fjerne fra min forside så.

ja det må jeg jo håbe, bare underligt den opdatere indhold fra et domain der ikke eksistere
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 14:48 #11
men det forsvinder jo nok ikke så længe google kan crawle og opdatere det,
og det kan den jo tilsyneladende
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 14:56 #12
Domænet svarer jo, hvis man bruger det IP-nummer det havde i torsdags. Google er igen blot så flink, at en lille fejl i DNS på det tidspunkt de vil "kravle", ikke betyder noget. De husker (jeg gætter!!) IP-adressen fra sidst, og prøver alligevel. Din server bør derfor indstilles til kun at svare på det rigtige domæne.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 15:04 #13
det kan jeg ikke, min server køre bare på ip adressen, det er det eneste den kan, den kan ikke håndtere navne
Avatar billede madx Nybegynder
25. august 2008 - 15:32 #14
Jeg forstår at du delvist fandt noget brugbart, men afviste svaret.....

Jeg har kigget lidt videre og under  http://www.google.com/support/webmasters/ findes

Mit websted og Google
Mit websteds placering i Googles søgeresultater
*) Oprettelse af et Google-venligt websted
Understanding Google
Spam and other problems
*)Sådan undgår du, at indhold vises i Googles søgeresultater

Dem med * relaterer sig til din problematik.

Kan du ikke smide noget - så vi kan se problemet mere konkret. Bryder du dig ikke om off. rum, så find mig via www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=madx

Jeg har en idé om hvad der sker, men vil gerne se problemet konkret.

Bortset derfra ville jeg skue fremad, oprette sitemap.xml på domænet og tilkendegive ejerinfo overfor google.

Er det så stadig helt galt, er der nogle julelege som gør at nyt website crawles og optages dag-dag

hvorfor kan ikke give noget
Avatar billede madx Nybegynder
25. august 2008 - 15:33 #15
nåe, fik ikke slettet "hvorfor kan ikke give noget" ;-)
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 15:39 #16
læser du hyavd jeg skriver her madx
jeg kan jo ikke tilkendegive ejerskab når domainet er lukket.
hvad er til hinder for at du kan se problemet konkret ud fra hvad der står her på siden ?
jeg har intet imod offentlige rum, og foretrækker at ordne tingene her.

ja jeg afviste ddit svar, fordi jeg først bagefter fandt det brugbart, så du smider bare svar igen, så skal du nok få del i point.

ja men jeg har da kigget på alt det fra google, men hvad skal jeg bruge
"sådan fjerner du indhold fra google" til når ingen af deres løsninger er brugbare
Avatar billede madx Nybegynder
25. august 2008 - 16:36 #17
Ejerskab af det nye domæne, ikke det gamle

Som jeg skriver, så gør hvad du kan for at få det nye domæne optaget. Det gamle skal nok ryge ud.

Google tilbyder mange muligheder og kendes de(t) konkrete domæne(r) er det muligt for både undertegnede og erik at kigge på tingene konkret i Google fremfor  abstrakt.... Det er langtfra altid nødvendigt, men giver god mening her. Herved kan der formentlig gives en fornuftig forklaring og komme med mere konkrete forslag.

Men ellers er der jo ikke andet at gøre end at se fremad jf. det jeg skrev før :-)
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 16:39 #18
medx, ja men det nye domain er jo optaget
og erik har jo kigget på tingene på google, og kunnet finde begge domainer,
det er derfor at jeg spørger dig om du læser hvad der er blevet skrevet her på siden ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 18:39 #19
"WWW File Share Pro" kan ikke skelne på domænenavn? Ja, men så er der ikke andet for end at vente.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 23:10 #20
måske google læser med her, for nu er siden da fjernet.
det er så underligt, at den anmodning jeg sendte dem i fredags om af få den fjernet
https://www.google.com/webmasters/tools/removals
den har stadig "Status = afventer"

jeg siger tak til erik, da jeg jeg syntes at det var seriøs snak, og at tror at du ramte plet med meget af det du skrev.

Derfor smid venligst et svar c",)
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 23:16 #21
PS
erik > og så syntes jeg at det er seriøst af dig at du altid først smider svar når du har løst problemet, eller når du bliver opfordret til det  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. august 2008 - 01:28 #22
NEJ nu f....
nu er det S.. da kommet med igen, jeg er altså sikke på at da jeg 25/08-2008 23:10:18
prøvede at søge, der var det fjernet og ikke kom med i søgeresultetet, men nu er det med igen ?
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2008 - 14:04 #23
Nå men efter at google først fjernede det gamle navn, og det derefter kom tilbage.
så ser der nu ud til endelig at være fjernet helt.
og mit nye navn ligger øverst ved sægning på "aelling" eller "ælling"
også en søgning på det gamle "aelling.lir" bringer min nye side øverst,
så kan jeg da ikke forlange mere  c",)

Smider du svar erik !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. august 2008 - 16:12 #24
Jeg samler slet ikke på point, tak. Den sidste adresse skal også forsvinde helt på et tidspunkt.
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2008 - 22:56 #25
Nå ja det er rigtigt, du samler slet ikke point, men så tror jeg altså at jeg for en gang skyld vil høste dem selv, for det sidste svar madx lagde, bviste vist tydeligt at han ikke ´rigtigt fulgte med i hvad vi skrev c",)

Takker.
Avatar billede madx Nybegynder
28. august 2008 - 15:59 #26
Selvtak & tillykke med de 30 point :-)
Avatar billede gurly Praktikant
06. september 2008 - 12:02 #27
erikjacobsen > kigger du stadig med her ?
jeg har stadig ikke fået løst problemet ! ! !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2008 - 13:52 #28
Tjah...
Avatar billede gurly Praktikant
06. oktober 2009 - 10:42 #29
Lukker