Avatar billede mbl Novice
23. august 2008 - 18:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

VMWARE vs ANTIVIRUS

Jeg har en XP Pro pc hvor jeg har installeret VMWARE server 1.0.6
i denne VMWARE har jeg lavet en installation med en "XP Pro".

Mit spm gå på at på den VM "XP Pro". Skal jeg installer et antivirus program på denne eller er den beskytte af den jeg har på min PC
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. august 2008 - 18:44 #1
Hvis du har tænkt dig at dele filer/data mellem din Windows og VMWare-XP, bør du installere antivirus begge steder. Det gælder også hvis din VMWare-XP har adgang til netværksforbindelse eller ligende kommunikationsområder.

Med andre ord: Hvis du kan komme data ind til din VMWare-XP, enten via disk/usb/netværk/internet/andet, bør du installere antivirus, firewall osv, som du normalt ville gøre på din normale maskine.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. august 2008 - 18:51 #2
Bemærk dog at den ikke bliver hurtigere af dette. :)

Som thesurfer skriver så ja, det er en god ide.

På den "rigtige" windows hvis man kan sige det, er det en stor fordel at fjerne scanningen af vmdk filerne. (De filer som er din virtual pc'er består af.
Avatar billede mbl Novice
23. august 2008 - 18:57 #3
Takker til jer begge. Jeg deler point mellem jer.

Til thesurfer vil du ligge et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2008 - 10:42 #4
Yep :-)