Avatar billede nyiaccess Nybegynder
23. august 2008 - 10:46 Der er 5 kommentarer

få vist noget i en tabel som står på en anden side

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside som jeg vil lave i tabeller.

Grundlæggende ser min side således ud:

1. Overskrift

2. Indhold fra en anden side (f.eks. www.experten.dk)
(Denne side er en asp side der konstant ændrer sig ud fra et abonnement jeg har købt)

3. Telefonnr. mm

Jeg kan godt finde ud af lave denne løsning med RAMMER, men det er vist ikke just tidssvarende.

Så nu er mit spørgsmål.
Hvordan laver jeg koden / linket i dreamweaver således at www.experten.dk vises i en af cellerne i min tabel.
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2008 - 11:10 #1
hvis du ikke vil benytte frames/iframes er du ude at skulle lave en betydelig mere avanceret løsning - enten skal du håbe på at du kan få leveret indholdet fra den anden side i form af fx javascript, XML som du kan læse med et serversidesprog som fx ASP eller PHP, eller ud i noget endnu hårdere, screenscraping, hvor du også med et serversidesprog læser hele siden igennem og kun plukker de ønskede elementer ud og opsætter som du har behov for.
Avatar billede nyiaccess Nybegynder
23. august 2008 - 11:21 #2
jeg er kommet frem til at iframe må kunne gøre det for mig.
Det er vist det mest simple og det nok også det enenste jeg kan overskue.

Pointene er dine, men kan jeg måske lige få lov til at stille et lille kort ekstra spørgsmål inden vi lukker, ville jeg blive glad.

Det har ikke just noget med det andet at gøre, men dog med Dreamweaver.
På min template fra dreamweaver er der en automargin på 239px. Hvor i alverden ændrer jeg dette ?
Avatar billede nyiaccess Nybegynder
23. august 2008 - 11:31 #3
HAr selv fundet det.
width: 53em; (havde bare ikke lige gennemskuet det med em.)

tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2008 - 17:26 #4
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:39 #5
lukketid?