Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 2008 - 01:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af wmware.

Hej

Jeg har et spørgsmål mht. wmware. Jeg vil gerne skifte til en mere prisvenlig hosting. Jeg har før haft 2 rack servere (en til kunder og en til udvikling). Nu vil jeg gerne skifte til WM ware.

Mit spørgsmål går på hvad man skal vælge.

Er WM-Ware server det jeg skal vælge (den ligger oven på operativ systemet og er det simpleste..).

Eller skal jeg vælge VMware ESXi som ikke er en applikation i styresystemet.

Jeg vil selvfølgelig helst vælge WM-Ware server, da det er simplest - men er det godt nok til produktion også. Nogen der har erfaringer med dette?

Venligst

Christoffer

PS: Som i nok kan se fra mit spg. er jeg newbie udi virtualisering.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2008 - 13:54 #1
Hvis du er begynder udi virtualisering vil jeg da foreslå at du starter med den gratis server og laver lidt forsøg. De virtuelle maskiner du laver i server kan eksporteres (eller bruges direkte) i de andre løsninger.

Om Den gratis server løsning er god nok afhænger af antallet af kunder og belastning samt selvfølgelig hvilke muligheder du selv ønsker og har brug for. Ved at starte på server løsninger kan du sætte dig ind i hvad de forskellige løsninger kræver og måske skaffe dig den uddannelse der er nødvendig
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. august 2008 - 11:16 #2
Tak for svar.  Jeg satser på WM-ware server så. Bare til info så er begge server løsninger gratis nu - også VMware ESXi. Så vidt jeg har forstået har den en række begrænsinger som f.eks. load balancing o.a. Ikke ting jeg har brug for pt.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.