Avatar billede eago Nybegynder
21. august 2008 - 17:03 Der er 7 kommentarer

Bærbar til hjemmebrug

Jeg overvejer at skifte den gamle stationære ud med en bærbar, men er ikke meget inde i hvad der er godt og skidt.. Håber derfor på lidt hjælp herfra.
Jeg skal bruge den til følgende og har kun få krav til den..

Styring af mit musikkartotek (bruger windows media player)
Div. tekst behandling
Få online spil
Mails
Den må gerne have HDMI
Jo flere RAM jo bedre
Min. 120GB Harddisk
Skal kunne spille film og DVD
Må også gerne have en DVD DL brænder
Pris omkring 4000

Er der nogle forslag til hvilken e man skal vælge ???
Avatar billede eago Nybegynder
21. august 2008 - 17:28 #1
Rettelse... Den SKAL have HDMI
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. august 2008 - 17:32 #2
Hejsa.

Lidt over 4000, men den jeg ville vælge i det pris leje.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=448891&Specs=true

Og her en lidt under, som dækker dit behov helt fint!
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428334&Specs=true

Det HDMI du snakker om, mener jeg nok du skal glemme alt om i det pris leje, jeg mener ikke engang man har lavet et grafikkort der kan sende rigtig hdmi ud. men jeg skal indrømme jeg ikke er helt sikker i min påstand.
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. august 2008 - 17:38 #3
Nå,jeg fandt noget :)

Det er den eneste jeg kan finde til omkring 4000 kr med hdmi.
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=158911
Avatar billede swiatecki Novice
21. august 2008 - 17:39 #4
jeg ved ikke med prisen, men HP's Pavilion serier er begyndt at have HDMI
Avatar billede swiatecki Novice
21. august 2008 - 17:40 #5
du kan også evt. se om du kan få en der spytter DVI ud, og så få en konverter
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. august 2008 - 17:43 #6
Jeg kan henvise til at dette spørgsmål havde sat sig fast i baghovedet. jeg mente nok der var nogle kloge hoveder der havde sagt noget om det hdmi på en bærbar:

http://www.eksperten.dk/spm/790509
Avatar billede swiatecki Novice
21. august 2008 - 18:09 #7