Avatar billede kluden Nybegynder
20. august 2008 - 20:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Intet trådløst netværk (drivere?)

Problemet er at min computer ikke kan komme på et trådløst netværk. Under enhedshåndtering står der et gult udråbstegn ved "netværkscontrollere".
Har kigget en masse spørgsmål igennem, der vedrører mit eget. Og jeg er kommet frem til at det jeg (sandsynligvis) mangler, er en driver til mit netværkskort. Har ledt 1000 forskellige steder, men jeg kan simpelthen ikk finde det.
Min computer er en MSI
Netværkskort er:  realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Håber på at der er en eller anden der kan hjælpe mig! :)
Avatar billede bdf Mester
20. august 2008 - 20:09 #2
Vil bare lige "kommentere: Har ledt 1000 forskellige steder, men jeg kan simpelthen ikk finde det" goggle er din ven og ellers så når netkortet hedder realtek så prøv realtek.com ;)
Avatar billede kluden Nybegynder
20. august 2008 - 20:23 #3
Har skam prøvet realtek.com men jeg kunne ikk finde noget. Ved ikke om det bare er mig der er en dør ;)
Men jeg prøver lige dit link!
Avatar billede bdf Mester
20. august 2008 - 20:52 #4
Lykkes det?
Avatar billede riis_dk Nybegynder
21. august 2008 - 14:37 #5
Hvad model er din MSI?
Avatar billede bdf Mester
25. august 2008 - 17:17 #6
Lykkes det så vi få lukket dette spørgsmål?
Synes godt nok at folk er meget ringe til at få lukket deres spørgsmål efter de har fået hjælp!
Avatar billede riis_dk Nybegynder
25. august 2008 - 19:31 #7
Kluden? Har du selv løst dit problem eller?
Avatar billede kluden Nybegynder
30. august 2008 - 12:17 #8
Nej, mit problem er ikke løst.
Har ikke svaret fordi jeg ikke havde mulighed for at komme på nettet, desværre.
Jeg har prøvet at downloade driveren:
Auto installation program (support Vista 64 and Vista) (Submission ID:1303186)

Men den virker ikke. Faktisk tror jeg at den har været skyld i at min computer crashede 2 gange her den anden dag.
Er det meningen at jeg skal vælge en af de andre?
Avatar billede riis_dk Nybegynder
30. august 2008 - 14:51 #9
Fundet ud af hvilken model MSI du har? kunne være der kunne findes frem til en driver der igennem.. ;)
Avatar billede kluden Nybegynder
31. august 2008 - 20:35 #10
Det er en MSI mega book gx700! :)
Avatar billede bdf Mester
01. september 2008 - 18:23 #12
Hjalp det?
Avatar billede kluden Nybegynder
01. september 2008 - 19:16 #13
Jeg prøvede at downloade: Realtek PCI-E Ethernet Driver.
Men hvordan faen får man installeret sådan en fætter? :D
Har udpakket den, og tilbage står 3 ikoner.
Sikkerhedskatalog
Installationsoplysninger
Og en "SYS-fil".
Har prøvet at åbne SYS-filen, men kan ikke, og jeg ved ikke hvilket program jeg skal bruge for at kunne gøre det :)

Ja, jeg er sku lidt en dør til det der computer-fis :(
Avatar billede bdf Mester
01. september 2008 - 19:23 #14
Hm troede da at det var "Intel WLAN Card Drivers" du skulle have fat i for at få dit trådløse netkort til at virke?
Prøv at gå ind i Enhedshåntering (Ligger inde i Kontrolpanel / System et eller andet sted og så opdater driveren med den SYS fil
Avatar billede kluden Nybegynder
02. september 2008 - 18:42 #15
Du er en gud!
Det fungerer nu! :D

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede bdf Mester
02. september 2008 - 21:27 #16
Var så lidt :) Men HUSK at lukke spørgsmålet!