Avatar billede loukas Mester
20. august 2008 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP - Header og SEO

Hej,
Jeg er igang med at optimere en hjemmesides hastighed.
I den forbindelese er jeg i tvivl om hvad  der sikrer at siderne(incl. billeder etc.) bliver cachet ved brugerne, og at søgemaskinernes spiders/robots stadig kommer tilbage og indexerer siderne.

Lidt om sidens opbygning:
Forside - Opdateres dagligt
Undersider1 - Opdateres ca. 1 gang pr. uge
Undersider2 - Opdateres 2-3 gange om året

Det er indstillingerne for Response Objectet i ASP jeg vil bruge til at sætte indstillingerne.
Response.AddHeader
Response.CacheControl
Response.Expires
Response.ExpiresAbsolute
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 16:43 #1
Opret dig på http://www.google.com/webmasters/tools
Så kan du se, hvad Google synes om din side, og hvornår den bliver indekseret og lignende.

Gå i øvrigt ud fra, at alt bliver cachet, medmindre du beder browseren om andet.
Avatar billede loukas Mester
20. august 2008 - 18:14 #2
Jeg har haft dem til at stå til:

Response.CacheControl = "no-cache"
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.Expires = -1

Men det kunne jo forbedrer brugeroplevelsen lidt hvis det går noget hurtiger når de klikker sig rundt på siden.
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 22:37 #3
Præcis.
Avatar billede loukas Mester
22. august 2008 - 11:58 #4
OK, jeg tror jeg har fundet noget som kan hjælpe. Som jeg forstår det kan man cache enkelt elementer på en side.
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/032002-1.shtml
Avatar billede w13 Novice
22. august 2008 - 12:45 #5
Ja, hvis du kun vil cache enkelte dele, hjælper den side nok.
Avatar billede loukas Mester
22. august 2008 - 21:23 #6
Jo, det vil jeg.
Forsiden har flere faste elementer, som menu, logo, og flere andre småting som ikke opdatres hyppigt
Avatar billede loukas Mester
23. august 2008 - 17:00 #7
OK, jeg lukker.
Tak for interessen