Avatar billede majapigen Nybegynder
20. august 2008 - 11:47 Der er 11 kommentarer

PC / Mediecenter

Hej jeg vil gerne have en pc i stuen som jeg kan bruge sammen med en 40 " fladskärm

er der nogle der har nogle foreslag til hvad jeg skal kigge efter

mvh maja
Avatar billede majapigen Nybegynder
20. august 2008 - 21:30 #1
hum ikke nogle der ved det?
Avatar billede gurly Praktikant
20. august 2008 - 22:52 #2
altså her dit tv vga eller dvi indgang, så finder du en pc som har vga eller dvi udgang på grafikkortet, det er vel det eneste vigtige,
så det er jo stort set alle pc´er du kan bruge
Avatar billede majapigen Nybegynder
20. august 2008 - 23:28 #3
öhh er det alt ? havde tänkt på hdmi stik osv ................................
Avatar billede c-holst Novice
21. august 2008 - 14:27 #4
lydniveau

design

tilslutningsmuliheder. USB har alle, firewire er godt til kamera, trådløst netværk,

hardisk størrelse. optagelser fylder hurtigt godt op

lydkort

tvkort, USB eller indbygget

kom med et realistisk budget, så er det nemmere for folk at smide forslag

skal den bruges til andet end det nævnte. Dumt at spare hvis du også vil spille spil i stuen
Avatar billede majapigen Nybegynder
21. august 2008 - 15:21 #5
havde tänkt mig noget i pris klassen 5000-8000, gerne så man kan spille også
Avatar billede majapigen Nybegynder
21. august 2008 - 15:28 #6
trådlöst, indbygget tvkort, design ubetydeligt skal gemmesväk ,
Avatar billede c-holst Novice
28. august 2008 - 16:21 #7
når den skal gemmes væk er det jo mest et spørgsmål om plads, da alle pcer kan fungere som mediacenter.
fx er der dette procekt
http://sourceforge.net/projects/mediaportal/ sammen med fx xp

og så er der jo støjniveauet
www.stillepc.dk enhver pc, kan for rimelige midler gøres meget støjsvag

har du kig på nogen kan vi jo se på hvad de indeholder af hardware
Avatar billede majapigen Nybegynder
28. august 2008 - 19:55 #8
jeg har
Avatar billede majapigen Nybegynder
28. august 2008 - 19:56 #9
jeg har en gammel bærbar en acer 4500 med 2 gb ram kunne jeg bruge den evt med et
Avatar billede majapigen Nybegynder
28. august 2008 - 19:56 #10
hvor irreterende jeg kan ikke se det jeg skriver *S*
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 09:54 #11
Det vil være en oplagt mulighed med den maskine. Den ser med 2 gb ram ud til at være mere end veludstyret. og den er jo sikkert både lydsvag og nem at gemme værk.

Er den udstyret med et dvddrev er den jo nærmest klar til brug.
med en dvd brænder kan du jo også brænde den optagelser.

Skal du bruge den som ægte mediecenter med mulighed for at optage og gemme udsendelser skal du dog også have tvsigalet ind gennem maskinen. Dette er ikke noget problem, da der er mange tv-tunerer til usb. Her skal du så bare huske at vælge en med både analog og Digital dekoder. pinnalce kunne være et godt valg, men kig dig lidt omkring. Du skal sikkert op med en lille tudse for den dimmer.

Så skal du selvfølgelig have den koblet til internettet, så du kan høre netradio og hente alverdens informationer til dine cd, som du selvfølgelig har smidt ind på hardisken.

en Anden lækker ting kunne være en stor ekstern hardisk og et lækkert lille tastatur man lige kan rive frem, hvis der skal skrives lidt.

i det hele taget er der ingen grænser for hvad du kan bruge maskinen til, og du kan stort set altid for en usbenhed der kan det du drømmer om. fx Mp3 docking,

tilslutning til dit tv er nok bedst via DVI, DSUB(VGA) og tvout i nævnter prioritering

og så er en bærbar mediecenter jo lige til at tage med på tur. i modsætning til andre alternativer.

sig til hvis der er noget du bliver i tvivl om, så skal jeg se hvad jeg kan komme op med