Avatar billede Slettet bruger
17. august 2008 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

instalere et program på en asus eee

1 hvordan instalerer man et program på en asus eee der sker intet når man trykkr på setup.exe filen fra programmet jeg har hentet .

2 i den linux der er på eee der kan man få den over i et andet mode så den ligner xp med start knap hvordan gører dett nemmest

jeg har ingen er faring i linux så ikke få langstrukkende forklarinnger
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 22:17 #1
Du kan ikke bare installere Windowsprogrammer (setup.exe ligner Windows) på en Linux-maskine.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2008 - 22:26 #2
Forklar hvilke programmer du vil installerer, det kan gøres på forskellige måder alt afhængig af linus distribution og program
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2008 - 22:40 #3
først ,beklager forkert placering af ?

win pgr ved jeg ikke kan køre på en eee

den er en linux commander ligsom en win commander jeg gerne vil have på den
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 22:57 #4
Har du så hentet den rigtige udgave?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. august 2008 - 23:03 #5
hvad for en desktop taler vi om. er det KDE, gnome eller noget ligende
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2008 - 09:14 #6
den desktop asus eee kører med skulle være xandros

har du et link til en der ligner win commander
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 21:51 #7
det her blev man ikke meget klogere af
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2008 - 22:31 #8
du kan ikke indstallerer med en commander. Det kan f.eks. gøres sådan

Du downloader den pakkede/zippede fil. Den kan f.eks. hedde nessus-3.432-4.33.tar.gz
herefter pakker du filen ud med kommandoen tar -zvxf nessus-3.432-4.33.tar.gz
Dette laver et bibliotek der hedder nessus-3.432-4.33
dette bibliotek går du ind i med commandoen cd nessus-3.432-4.33
herinde køre du kommandoen ./configure
herefter kommandoen make
og endelig kommandoen make install

Du skulle nu have installeret dit program, hvis der ikke har vist sig nogle dependencies. Gør der det, skal disse installeres først, normalt på samme måde som ovenfor nævnt med det relevante filer

Hvis din distribution understøtter RPM kan du måske klare det hele med kommandoen rpm -i nessus-3.432-4.33.tar.gz. understøttes apt-get kan du måske gøre der med apt-get install nessus
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2008 - 23:31 #9
>bufferzone endnu engang tak for dine forklaringer (også fra andre spørgsmål)

når jeg får Eee retur fra rep tja efter 6 dage så stod den af pga kraftig varme midt i maskinen .

Så skal det prøves det du skriver .

men skal det være så indviklet og instalere noget på den ,de skriver jo den er nem og bruge og lære (linux)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. september 2008 - 10:59 #10
Det behøver ikke være kompliceret. Hvis du f.eks. bruger Debian, så er ideen bag debian, at så længe du holder dig inden for alle de programmer der følger med, så kan de installeres uden de store problemer, alle dependencies er løst.

OOgså fedora der anvender RedHat packet manager (RPM) kan normalt installerer ting der er lavet til rpm uden de store problemer. Du kan i fedora også installerer fra den grafiske flade, næsten lige som windows.

Din eee er sikkert leveret med en skræddersyet linux der er tunet til maskinen og det er ikke sikkert at den har de mere avancerede packet managers der gør installation let.

Skriv hvad det er for programmer du ønsker, så kikker vi på det
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2008 - 11:32 #11
jeg vender tilbage til dig når den kommer hjem fra Holland