Avatar billede wanthai Nybegynder
16. august 2008 - 11:36 Der er 1 løsning

Sambar Server 7.0

hej
Er der nogen her på sitet der kører Sambar Server ver. 7.0?
Jeg har et problem med min ISAPI. Jeg kan ikke få lov til at implementere php5 i mappings. Hver gang jeg gør det, kan serveren ikke indlæse. Når jeg så fjerner php5 fra mappings filen, så kører det igen. Det gør jo at man ikke kan køre bl.a. PhpMyAdmin og MySql, eller er det mig der har misforstået det hele?
Avatar billede wanthai Nybegynder
07. januar 2009 - 09:34 #1
Nå, ikke. Jamen så er det da heldigt at jeg selv har fundet løsningen.

Jeg installerde PHP med insatller versionen. Og så forventer jeg at alt er som det skal være. Men ak, den version installerer ikke extnsions mappen.

Løsningen på problemet viste sig nemlig at være at jeg downloadede zip versionen, og udpakkede den til mappen, hvorefter der impelthem ikke var nogen problemer med at få  Sambar til at acceptere inføringen i mappings filen.

Altså menrer jeg at folkene bag PHP må til at acceptere at de gamle DOS dage er forbi, og at når der installeres med windows installer, er det hele pakken man får og ikke blot det allermest nødvendig, som ikke får mappen: extensions med.