Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 01:14 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

CSS 100% height.

Hej alle sammen.

Jeg har lidt problemmer med en side ... Kan i hjælpe?

http://flg.itco.dk

Mvh. Rasmus
Avatar billede victor22 Nybegynder
16. august 2008 - 02:10 #1
Hej Rasmus
jeg har set lidt på siden - det er css der skal justeres lidt - samt menuen - links

skal din links i menuen - stå på den måde? eller har du ikke kunne få det til at se horizontal ? dette kan ordnes med at indsætte en række i tabellen.

I Styles ccs filen skal du nok hellere give .table nogen definitioner hvor tabellen strækker sig længere ned med tekster.

.layaut {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    height: 90%;
    width: 90%;
    border: 0px;
    font-weight:normal;

du kan tilføje efter dit ønske formen og farver i din styles - men Height vil strække med tekster.
Jeg vil da gerne hjælpe dig men - du må fortælle mig mere konkret om dit ønske.
Avatar billede zips Juniormester
16. august 2008 - 02:21 #2
Hej Rasmus

Inden du rette dit css, så ret din html så den i det mindste valider, der er ikke nogen </body></html> på siden, du bruger DTD xhtml 1.0 det er din sag, men læs hvad ole bole skriver om det i hans atikler.

Det er dog skønt at se du laver det med div og ikke i tabeler
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 14:11 #3
Victor, jeg er godt klar over at linksene (menuen) driller lidt, jeg er heller ikke tilfreds med det. Men ville tage en ting af gangen og det er mest vigtigt at hvis opløsningen på skærmen er mindre (højde mæssigt) end hvor meget tekst der står på kommer der meget luft i bunden.
Problemmet er contentleft og right går ud over deres elementer hvis browseren er for lille. Istedet for at holde deres elements størrelse.

Zips - Nu bruger jeg HTML validator til Firefox den havde desværre ikke taget hensyn til det. Det er rettet.
Avatar billede zips Juniormester
16. august 2008 - 16:21 #4
Blot til info, se din side i IE6, her er et billede af det http://www.prebendahl.dk/exp/pic/dj-hupi_ie6.jpg
Avatar billede victor22 Nybegynder
16. august 2008 - 17:47 #5
Ups Sorry dj-hupi jeg tog ikke højde for de sammen ting.
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 20:14 #6
Tak zips. Men da IE 6 er outdatede og ikke understøtter transparente PNG filer. Beder jeg alle som for denne om at upgradere - ligeledes af sikkerhedshensyn. Ellers køb en mac ;-)

Victor22 - Kan du se en løsning ang højdeproblemmet?
Avatar billede zips Juniormester
16. august 2008 - 20:35 #7
Det er jo din side og du kan gøre hvad du vil, men da IE6 bliver brugt af mange, ville jeg blot give den info, IE6 bruges på næsten alle pc'er på mit arbejde, derfor denne info, PNG kan jo også godt vises rigtigt i IE6, men det er jo som sagt din sag :-)
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 20:50 #8
Okey vidste jeg ikke den kunne. Hvordan kan det det?
Avatar billede victor22 Nybegynder
16. august 2008 - 20:52 #9
Align " Justify" jeg sender link til som jeg tror -- vil hjælpe dig med mindre jeg har endnu en gang misopfatte det hele.. he :-)
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/www/justify.html#html
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 20:59 #10
Hej Victor22
Jeg har lagt et billede op.
Jeg vil gerne have den grå boks til at fylde 100% istedet.
http://itco.dk/exp/Billede1.png

Rasmus
Avatar billede w13 Novice
16. august 2008 - 21:01 #11
Det dokument er dog fra 2000, og align-attributten er forældet i dag. Brug i stedet CSS, dvs. style="text-align:justify"
Avatar billede w13 Novice
16. august 2008 - 21:02 #12
Mangler der ikke bare en:

<div style="clear:both"></div>

nederst i den grå boks?
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 21:54 #13
w13 - Det ser ikke ud til at virke ... :(
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 22:35 #14
w13 du havde ret. Nu har jeg lavet om på strukturen af mine DIV'er og sat en clear:both/ClearFloats ind...

w13 gider du gi et svar ;)
Avatar billede w13 Novice
16. august 2008 - 22:55 #15
Her kommer et svar! :)
Men jeg synes, jeg skal dele med victor22 og zips.
Avatar billede zips Juniormester
16. august 2008 - 23:07 #16
hej w13
som altid er du lige den som kan se problemet :) jeg gav blot info om noget helt andet på siden, så ingen point til mig.
Avatar billede w13 Novice
16. august 2008 - 23:20 #17
dj-hupi>> Jeg ved ikke, om du kender til det (det gør du måske nok), men ang. transparente PNG-filer i IE6, så plejer jeg at inkludere denne JS-fil nederst på mine sider: http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngfix.js
Så ses transparente png-filer fint i IE6.

Jeg råder også folk til at opgradere til IE7 eller bruge en anden browser, men med pngfix.js kan de sidste millioner IE6-brugere, som jeg aldrig får snakket med, også se siden korrekt. =P
Avatar billede dj-hupi Nybegynder
16. august 2008 - 23:38 #18
w13 - Må indrømme jeg aldrig har været tilhænger af java.

Men kan godt følge dig ...
Avatar billede victor22 Nybegynder
17. august 2008 - 01:31 #19
He :-) Jeg kom vist forsent til alt den udvikling her - :-( Hvad så? er i Frem med noget virkningsfuld?
Undskyld at jeg var fraværende. DJ-Hupi tusind tak for points!!
Avatar billede olebole Juniormester
17. august 2008 - 01:44 #20
<ole>

dj-hupi >> Java fungerede også skidt på WWW i mange år, selvom det er blevet bedre. JavaScript (som intet har med Java at gøre) virker derimod fint, og det er næppe til at komme udenom i moderne webkode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 09:55 #21
Tak for point! :)

Og som Ole siger, så er JavaScript ikke let at komme uden om, når man laver hjemmesider.
Nogle ting kan laves ServerSide i stedet, men det synes jeg nu er rimelig spild af serverresurcer, når browseren ligeså godt kunne klare arbejdet.