Avatar billede linaz Nybegynder
02. august 2008 - 16:29 Der er 2 kommentarer

Hjemmenetværk

Håber der er nogle her der kan hjælpe mig. Jeg forsøger at lave et hjemmenetværk mellem min staionære og min bærbare, men det vil bare ikke virke. Jeg har xp på begge, har kørt netværks wizarden og på den bærbare kan jeg gå ind og se arbejdsgruppe computere, men på den stationære sker der ingenting. Forsøger jeg at køre en net view i cmd får jeg beskeden at servicen ikke er startet. Har tjekket konfigurationen for mit lan netværk (der sagtens kan gå på nettet) og kan ikke finde noget forkert der( ihvertfald ikke i følge de hjælpesider jeg har været inde på). Jeg kører det gennem en switch og har forsøgt at koble internettet fra og slukke for zonealarm, men uden resultat. jeg kan pinge den bærbare fra den stationære men ikke den anden vej, og kan heller ikke åbne et netværkssted manuelt. Workgroup navnet er det samme og jeg forsøgte at koble en tredie computer til netværket uden problemer (nu kan den 3. og den bærbare kommunikere, men min stationære vil ikke være med)
Jeg har et unex usb to 10/100 ethernet adapter.. Er det godt nok til det jeg forsøger?
Håber der er én der kan knække denne nød for mig
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. august 2008 - 19:49 #1
Hvad for firewall har du på den stationære?
Sikkert Norton;)
Avatar billede linaz Nybegynder
02. august 2008 - 20:45 #2
Nej jeg har zonealarm på den stationære